انواع گل های آپارتمانی

انواع گل های آپارتمانی

گل ها هزاران شکل و ترکیب رنگی مختلفی دارن که هر کدوم در نام و طبقه بندی خاص خودش قرار میگیرن. بیش از ۴۰۰۰۰۰ نوع گل در تمام جهان وجود داره، اما در اینجا ما لیستی از محبوب ترین انواع گل های آپارتمانی را به همراه نحوه نگهداریشون رو معرفی می کنیم. پس خودتون رو آماده کنین تا از برخی از این گل های خانگی برای زینت بخشیدن به محل زندگیتون استفاده کنید؛ با سبز آفرین همراه باشین.

انواع گل های آپارتمانی

در زیر یک به یک در مورد گل هایی که میشه در خانه از آن نگهداری کرد صحبت میکنیم:

آلسترومریا (Alstroemerias)

آلسترومریا رو بیشتر با نام های سوسن اینکا و طوطی لیلیمی هم میشناسن و بومی آمریکای جنوبی هستش. این گل در رنگ های مختلف گرمی مانند، صورتی و نارنجی وجود داره و نمادی از دوستی، ثروت و فداکاری هستن. این گل ها در اواخر بهار و اوایل تابستان وقتی در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار میگیرن و هر هفته آبیاری میشن، شکوفا میشن (وقتی متوجه میشین که خاک به نظر خشک هستش، بیشتر به اون آب بدین و وقتی خاک خیس به نظر میرسه کمتر آب بدین).

گل آلسترومریا یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل آلسترومریا مناسب آپارتمان – سبزآفرین

شیپوری (Calla Lily)

از انواع دیگر گل های آپارتمانی شیپوری هستش که نماد ایمان و پاکیه. به همین دلیل، غالباً چهره های مذهبی مانند مریم مقدس با در دست داشتن دسته ای از گل های شیپوری به تصویر کشیده میشن. این گل ها اغلب به معنای همدردی و تولدی دوباره هستن، به همین دلیل آن ها را به گلی محبوب در مناسبت های مربوط به همدردی تبدیل کرده. این گل ها باید در بهار کاشته بشن تا در اواخر تابستان شکوفا شن. با مراقبت صحیح، اون ها میتونن تا دو فوت رشد کنن. گل های شیپوری پس از برش میتونن تا ۲ هفته تو گلدون دووم بیارن.

گل شیپوری یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل شیپوری مناسب آپارتمان – انواع گل های آپارتمانی

میخک (Carnations)

میخک ها در ۳ نوع مختلفی یافت میشن، میخک های بزرگ گلدار، میخک های اسپری و میخک پاکوتاه. میخک های بزرگ گلدار با یک شکوفه بزرگ در هر ساقه میتونن به بیش از ۲۰ اینچ ارتفاع برسن. از این موارد به عنوان گل میخک گل فروشی نیز یاد میشه. میخک های اسپری و پاکوتاه، شکوفه های کوچک تری دارن اما تو ساقه هاشون چندین شکوفه میزنن. این میخک ها تا ۳۰ سانتیمتر رشد میکنن و بیشتر در باغ ها یافت میشن. هنگام کاشت این گل ها، مراقبت باشین که در یک خاک با زهکشی خوب و در یک منطقه با نور آفتاب کاشته بشن. این گل بسته به رنگ اون میتونه معانی مختلفی داشته باشه،  یک گل میخک صورتی نماد عشق مادرانه هستش، یک گل میخک سفید به معنای موفقیته و یک گل میخک زرد به معنای ناامیدی هستش و سایر موارد.

گل میخک یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل میخک مناسب آپارتمان

مینا (Daisies)

گل مینا به جز قطب جنوب تو هر قاره دیگه ای یافت میشه و به یکی از بزرگ ترین خانواده های گیاهی شناخته شده تعلق داره. مینا نماد معصومیت هستش، معنایی که از دوران ویکتوریا ناشی میشه. بر اساس رنگ های مختلف، این گل میتونه معانی دیگه ای داشته باشه. گل های مینا شرایط آفتاب کامل و ​​خاک متوسر رو ترجیح میدن. بسته به نوع تغییر، اون ها میتونن در هر جایی تا ۲۰ سانتیمتر رشد کنن. در صورتی که بارندگی در هفته کمتر از ۲٫۵ سانتیمتر باشه فقط در طول تابستان به اون آب بدین.

گل مینا
گل مینا مناسب آپارتمان

گاردنیا (Gardenias)

گاردنیا به دلیل داشتن گل های سفید معطر و مومی مشهور هستش که میتونه فضای یک آپارتمان رو زنده کنه. بسته به موقعیت جغرافیاییتان تصمیم میگیرین که این گل در داخل خانه یا خارج از منزل زندگی کنه. برای اطمینان از شکوفایی آن در تمام طول دوره رشد، بدون توجه به اینکه در گلدان کاشته شدن یا باغچه، خاک رو کاملاً زهکشی کنین و با PH 4.5 تا ۵٫۵ نگه دارین. این گیاهان همچنین به مقدار کافی آب احتیاج دارن، بنابراین مطمئن بشین که هرگز گاردنیای شما خشک نمیشه و به طور منظم به اون آب بدین.

گل گاردنیا یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل گاردنیا مناسب آپارتمان

ژربرا (Gerbera Daisy)

پنجمین گل محبوب در جهان و یکی دیگر از انواع گل های آپارتمانی، ژربرا نام دارد که دارای رنگین کمانی از رنگ های کامل از جمله صورتی، نارنجی، زرد و قرمزه. ژربرا در سال ۱۸۸۴ در آفریقای جنوبی کشف شده و سپس به انگلستان آورده شده، جایی که پرورش دهندگان انواع ژربرا رو پرورش میدادن که دارای رنگ های روشن تر و کیفیت محکم تری بوده. محبوبیت این گل به آرامی به هلند گسترش پیدا کرد، که به یکی از بزرگ ترین توزیع کنندگان گل های ژربرا در جهان تبدیل شد، عنوانی که امروزه هم اون رو حفظ کردن. گلبرگ های پر جنب و جوش، اون رو به گل انتخابی برای جشن ها و مناسبت ها، از تولد گرفته تا عروسی تبدیل کرده.

گل ژربرا یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل ژربرا مناسب آپارتمان – سبزآفرین

سوسن (Lilies)

گل های سوسن یکی از زیباترین و متنوع ترین گل های خانگی جهانه. این شکوفه زیبا که در رنگ های متنوعی به چشم میخوره و به دلیل رایحه قوی که داره از شهرت خاصی برخورداره، به تنهایی جلوه خاصی رو داره و در عین حال به عنوان مکمل مناسبی برای هر دسته گل مورد استفاده قرار میگیره. در واقع، گل های سوسن یکی از محبوب ترین گل ها در جهان هستن و نمیشه دلیل دقیق اون رو فهمید. بیش از ۱۰۰ نوع مختلف سوسن واقعی از تیره تا روشن وجود دارن. اون ها به طور غالب در نیمکره شمالی جهان یافت میشن.

گل سوسن
گل سوسن مناسب آپارتمان

ارکیده (Orchids)

آیا میدونین که گل ارکیده به عنوان یکی از قدیمی ترین گل های جهانه؟ دانشمندان حدس میزنن که این گل ها تا ۱۰۰ میلیون سال قدن دارن. با بیش از ۳۰۰۰۰ نوع، ارکیده شامل ارکیده شاپرکی، ارکیده‌ دندروبیوم ، ارکیده کاتلیا و ارکیده خوشه ای هستش. این گل ها به طور کلی نشون دهنده عشق، باروری، تفکر و جذابیت هستن. با این حال، هر نوع از انواع این گل، دارای رنگ خاص منحصر به فرد خودش هستش و معنای خاص خودش رو هم داره. گل ارکیده شاپرکی نماد سلامتی و شکوفایی هستش، در حالی که ارکیده دندروبیوم نشون دهنده خرد و زیباییه. ارکیده سیمبیدیوم نماد قدرت و شرافت هستش و ارکیده انسیدیوم نماد عشق و استعداده.

گل ارکیده یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل ارکیده مناسب آپارتمان

رز (Roses)

مثل دیگر انواع گل های آپارتمانی، تاریخچه گل رز هم بسیار قدیمیه. گل های رز بیش از ۳۵ میلیون سال به طور طبیعی در حال رشد و نمو بودن. اما تا حدود ۵۰۰۰ سال پیش برای کشت هنوز شناخته شده نبودن. استفاده از اون ها در منزل نه تنها جنبه تزیینی داره، بلکه از اون ها برای مصارف دارویی، ساخت عطر و همچنین از گلبرگ های اون ها به عنوان شیرینی برای مناسبت های جشن هم استفاده میکنن.

وارد کردن سریع گل های رز به آب اولین قدم برای مراقبت از اون ها هستش. یک گلدون بردارین و اونو پر از آب شیرین تازه و خنک کنین. گل رز، آب و مواد مغذی رو برای شکوفه دادن جذب میکنه و سرزنده و شاداب میمونه. هر روز سطح آب گلدان گل رز خود را بررسی کنین و در صورت لزوم آب بیشتری به اون اضافه کنین. این گل های خانگی کلاسیک رو میتونین برای روز ولنتاین به عنوان کادو خریداری کنین.

گل رز یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل رز مناسب آپارتمان

آفتابگردان (Sunflowers)

گل آفتابگردان یکی از زیباترین انواع گل هاس و بیشتر به دلیل رنگ زرد خیره کننده و اندازه بزرگش شهرت زیادی داره. گل آفتابگردان به زبان گل ها، نماد پرستش، وفاداری و طول عمره. بومیان آمریکایی ها گل آفتابگردان را نمادی از برداشت و نعمت میدونن، چون این گل، دونه ها و رنگدونه هایی رو فراهم میکنه که از نظر بصری زیبا هستن. این گل به مدت شش تا هشت ساعت در روز به نور مستقیم آفتاب و برای گلدهی به شرایط گرم نیاز داره. گل های آفتابگردان همچنین ریشه های بلندی دارن که به فضای زیادی برای پخش شدن احتیاج هستش، بنابراین خاک باید به خوبی حفر بشه و برای رشد خیلی متراکم نباشه. از لقاح بیش از حد خودداری کنین.

گل آفتابگردان یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل آفتابگردان مناسب آپارتمان

لاله (Tulips)

بیش از ۱۵۰ گونه لاله با بیش از ۳۰۰۰ نوع مختلف وجود دارن که بخشی از خانواده سوسن ها هستن. مثل بیشتر انواع گل های آپارتمانی، لاله ها هم در تنوع زیادی از رنگ ها قرار دارن که هر کدوم معنای خاص خودشون رو دارن. به عنوان نشانه ای از رسیدن بهار، این شکوفه ها اغلب با تعطیلات عید نوروز همراه هستن. لاله ها در دوره ای از شیدایی لاله ها در هلند در یک زمان ارزش بیشتری نسبت به طلا داشتن و محبوبیت اون ها فقط با گذشت زمان گسترش یافته. پیاز گل لاله باید در پاییز در مناطقی که آفتاب نسبی تا کاملی دریافت میشه، کاشته بشند. این گل در خاکی که امکان زهکشی رو فراهم میکنه بهتر عمل میکنه، چون آبیاری بیش از حد پیاز و ریشه رو غرق میکنه.

گل لاله یکی از انواع گل های آپارتمانی
گل لاله مناسب آپارتمان

گل صد تومانی (Peonies)

از دیگر انواع گل های آپارتمانی میشه به گل صد تومنی اشاره کرد. از سفید تا قرمز، مرجانی، بنفش، صورتی و زرد، گل صد تومانی تو رنگ های متنوعی وجود داره. نکته اصلی در پرورش گل های صد تومانی اینه که مطمئن بشین تو زمان مناسب و به شکل صحیحی کاشته بشن و البته تو تمام طول سال باید از اون ها مراقبت کنین. از اونجا که این گل های آپارتمانی میتونن رشد نسبتاً بلندی (بعضی اوقات حتی به اندازه ۱۵۰ سانتیمتر) داشته باشن، باید اطمینان حاصل کنین که نقطه ای که انتخاب میکنین به اندازه کافی جادار باشه.

گل ژربرا یکی از  انواع گل های آپارتمانی
گل ژربرا یکی از انواع گل های آپارتمانی زیبا

کوکب (Dahlias)

گل کوکب با شکوفه های پررنگی که داره طیف گسترده ای از رنگ رو ایجاد میکنه و میتونه به راحتی در هر آپارتمانی نگهداری بشه. برخلاف بیشتر گل ها، اون ها در سایه رشد میکنن. اون ها همچنین زمان طولانی رو برای گل دادن احتیاج دارن. بنابراین باید هر بهار پس از استراحت دوباره کاشته بشن.

گل کوکب
گل کوکب یکی از از انواع گل های آپارتمانیمناسب آپارتمان

گل همیشه بهار (Marigold)

گل همیشه بهار به رنگ نارنجی و طلایی زیبا، نماد تمایل به ثروت و موفقیت هستش. اون ها چنان رنگ درخشانی دارن که از رنگدانه های اون ها تو صنعت نساجی و غذا نیز استفاده میکنن. گل همیشه بهار یک گل همه کاره هستش و همچنین ممکنه تو مراسم عزاداری یا یاد بود ازش استفاده بشه.

همیشه بهار
گل همیشه بهار مناسب آپارتمان

نکات مربوط به مراقبت از انواع گل های اپارتمانی

مراقبت از گلهای آپارتمانی کمی متفاوت تر از گیاهان برگ دار داخل منزل هستش. بیشتر گل ها داخل منزل نیاز به کمی مراقبت بیشتری دارن تا شکوفا بشن. بعضی از اون ها به نور و کود بیشتری نسبت به گیاهان برگ دار خانگی احتیاج دارن. در حالی که بعضی از سایر گیاهان به آب زیادی ممکنه احتیاج داشته باشن، ولی بعضی از گل های خانگی به آب کمی احتیاج دارن. بنابراین، برای اینکه مراقبت از گل های آپارتمانی برای شما راحت تر بشه،

چند نکته در مورد نگهداری از اون ها در داخل خانه برای برایتان آورده ایم:

  • آبیاری: بعضی از انواع گل های خانگی در محیط داخلی باید بیشتر از بقیه آبیاری بشن. آبیاری نامناسب شایع ترین علت مرگ اون ها هستش و همچنین میتونه در شکوفه یا عدم شکوفه دادن گل ها تاثیر بزاره. بنابراین، اگه با آبیاری گیاهان خود مشکل دارین، توصیه میشه که یک دستگاه سنج ارزون قیمت برای اندازه گیری آب گل ها تهیه کنین تا کمکتون کنه که اون ها رو از دست ندین.
  • نور: به طور معمول، گل های آپارتمانی در منزل به نور بیشتری نسبت به گیاهان خانگی شاخ و برگ دار نیاز دارن، چون که اون ها برای تولید گل نیاز به انرژی اضافی تری دارن. اگه تو خونتون نور زیادی ندارین، میتونین از چراغ های رشد برای گل های داخل خونه استفاده کنین.
  • کود: از اونجا که گل ها برای شکوفاییشون به انرژی زیادی احتیاج دارن، بیشتر اون ها در محیط داخلی آپارتمان باید مرتباً بارور بشن. چای کمپوست ارگانیک یا یک کود کمپوست شده خونگی تو بیشتر موارد عالی عمل میکنه. در غیر این صورت میتونین کود خاص مربوط به هر کدوم از انواع گل های آپارتمانی رو به صورت مجزا خریداری کنین.
  • حشرات و آفات: یکی دیگه از مشکلات رایج پرورش گل های آپارتمانی در فضای داخلی، مقابله با آفات هستش. بعضی از گل ها بیشتر از بقیه تو معرض حمله حشرات قرار دارن. بنابراین شناختن علائم و مراقبت از گل ها در برابر آفت زدگی بسیار مهم هستش. روغن گیاه چریش یک سموم دفع آفات طبیعی هستش و بسیار عالی عمل میکنه. شما همچنین میتونین از یک سم حشره کش هم برای مقابله با حشرات و افات استفاده کنین.

کلام آخر درباره گل های آپارتمانی

انواع گل های آپارتمانی محبوب و پرطرفدار رو در بالا معرفی کردیم، حالا میتونین برحسب علاقه و نیازهای خود یک یا چنیدن نوع از اونا رو انتخاب کنین. همچنین مهمه که نحوه نگهداری از اونا رو هم آموزش ببینین، زیرا گل ها زمانی محیط خانه زیبا میکنن و رنگ و رویی تازه به اون میبخشن که در سلامت و شادابی کافی باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]