تکثیر گیاه آلوئه ورا

نحوه تکثیر گیاه آلوئه ورا
تکثیر گیاه آلوئه ورا

اولین موردی که در هنگام تکثیر آلوئه ورا با استفاده از برگ‌های آن باید بدانید این است که آن‌ها ریشه ندارند و همچنین حالت ژله مانند درون برگ‌های آلوئه ورا می تواند باعث پوسیدگی آن در گلدان جدید شود. در هر صورت اگر آلوئه ورای شما دارای گیاهچه است، می‌توانید برای تکثیر از آن استفاده کنید؛ چرا که احتمال رشد گیاهچه بسیار بالاتر از برگ‌های کاشته شده آلوئه ورا است. پس با آموزش دیگری از آموزش های سبز آفرین همراه باشین.

انتخاب برگ مناسب برای تکثیر گیاه آلوئه ورا

برای شروع ابتدا باید به دنبال برگ مناسب برای تکثیر آلوئه ورا خود باشید. توصیه شده که برگ‌های به طول ۸ سانتی متر به بالاتر(۳٫۱۵ اینچ) را انتخاب کنید.

وقتی برگ با اندازه مورد نظر را انتخاب کردید با استفاده از یک چاقوی تیز برگ را در جهت رو به پایین خوب ببرید. دقت داشته باشید؛ اگر چاقوی مورد استفاده شما تیز نباشد، ممکن است باعث خراب شدن انتهای برگ و حتی قسمت مانده روی گیاه اصلی شود.

نحوه تکثیر گیاه آلوئه ورا

پس از آنکه برگ‌های مورد نظر را از گیاه اصلی جدا کردید، آنها را در یک مکان گرم تر نگهداری کنید که روی قسمت برش خورده گیاه لایه‌ای تشکیل شود تا این لایه مانع از ورود انواع بیماری‌ها به داخل برگ شود. در ضمن این کار از خروج رطوبت و ژله داخلی برگ آلوئه ورا به بیرون نیز جلوگیری می کند. نباید از یاد برد برگ آلوئه‌ورا اگر آلوده شود، زمان زیادی دوام نخواهد آورد. شاید ایجاد یک لایه در قسمت برش خورده برگ بین چند روز تا چند هفته به طول انجامد. شما با مشاهداتی که انجام می دهید به راحتی می توانید لایه ایجاد شده روی قسمت برش شده را ببینید و سپس اقدام به کاشتن آن کنید.شما میتونین با نحوه تکثیر گل و گیاه در آموزش های سبزآفرین آشنا شوین.

4 thoughts on “تکثیر گیاه آلوئه ورا

    • سمیه says:

      من هر چه نگاه کردم هیچ تصویری از بعد از اینکه برگ آلورا ریشه زد ندیدم که چجوری بزگ میشه ظاهرا تکثیر از روش برگ فقط برگا ریشه میزنه و رشدی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]