خاک و کود آلی

خاک و کود ارگانیک

کودهای آلی که خاک را تغذیه می کنند و گیاهان را حفظ می کنند. در نتیجه خاک و کود عالی خواهیم داشت.

باغبانی ارگانیک بر پرورش باغ شما تأکید دارد تا باعث غنی سازی خاک، گیاهان و افزایش حشرات مفید شود. این امر با اجتناب از استفاده از کودهای مصنوعی و سموم دفع آفات و استفاده از محصولاتی که خاک باغچه شما و ارگانیسم های موجود در آن را پرورش می دهند، حاصل می شود. هنگامی که شما از فلسفه باغبانی ارگانیک استقبال می کنید، گیاهان شما یک اکوسیستم متعادل و مغذی را تجربه می کنند که مطابق آنچه طبیعت در نظر گرفته کار می کند.

ایجاد خاک سالم

اگر شما هم زندگی سالم و آرامش بیشتر می‌خواهید. محصولات ارگانیک برای چشم انداز شما ایده آل هستند، زیرا خاک را تغذیه می کنند و یک محیط پایدار ایجاد می کنند. خاک سالم منجر به گیاهان سالم می شود.  اما وقتی به طور ارگانیک باغبانی می کنید، کارهای بیشتری نسبت به تغذیه گیاهان انجام می دهید.

همانطور که در طبیعت وجود دارد، یک خاک ارگانیک زنده با میکروب ها و قارچ ها مواد مغذی را به آرامی به گیاهان آزاد می کند. با غنی سازی خاک با مکمل های آلی و تشویق به رشد موجودات مفید طبیعی، به گیاهان خود ابزار مورد نیاز برای دسترسی به مواد مغذی موجود در خاک و قدرت محافظت در برابر عوامل بیماری زا و آفات مضر را می دهید. روش طبیعی را در نظر بگیرید و با نرم کننده های خاک، مانند ورمی کمپوست، مواد آلی از جمله اسید مرطوب و میکروارگانیسم های مطلوب را به خاک باغ خود اضافه کنید. این کمک می کند مواد مغذی ناشی از خاک، مانند آهن در دسترس گیاهان قرار گیرند. 

پرلیت یک ماده افزودنی خاک است که در غنی سازی خاک با کلسیم و گوگرد به شل شدن خاک فشرده و رشد ریشه کمک می کند.  پرلیت همچنین باعث بهبود ساختار خاک می شود. 

باغچه-ارگانیک
خاک و کود ارگانیک

خاک سالم و آلی گیاهان را تغذیه می کند.باغبانی ارگانیک همچنین خواستار افزودن کمپوست خانگی یا کیسه ای به خاک است. این با افزایش مواد آلی ، ساختار کلی خاک را بهبود می بخشد، که باعث آزاد شدن مواد مغذی به گیاهان و افزایش احتباس آب می‌شود. افزودن کمپوست همچنین رواناب و فرسایش را کاهش می دهد و بیماری های خاصی را سرکوب می کند. 

“غذایی” مغذی برای گیاهان

کودهای آلی با کیفیت بالا محصولات تجزیه طبیعی هستند و هضم آن برای گیاهان آسان است. کودهای آلی ساخته شده از منابع طبیعی، تغذیه آهسته و با ثبات در گیاهان باغ را تأمین می کنند. چنین “بهداشت مواد غذایی” رژیم غذایی باعث می شود گیاهان خود را قوی و متکی به خود. به جای بر شما برای تغذیه آنها یک منبع ثابت از کودهای شیمیایی بستگی دارد، آنها پیدا کردن آنچه که در خاک است که با کود آلی تغذیه نیاز دارند.

باغبانی ارگانیک منجر به محصولات سالم و پرمحصول و گلهای زیبا می شود. اکثر خاک و کود های آلی از نظر مواد مغذی کم هستند، به همین دلیل است که نسبت مغذی NPK  (نیتروژن، فسفات و پتاسیم) که روی برچسب های محصول چاپ می شود ، عموماً از اعداد زیر ۱۰ تشکیل شده است. ماهیت نرم کودهای آلی به این معنی است که باعث سوختن ریشه گیاه یا شاخ و برگ گیاه نمی شوند. مانند کودهای شیمیایی می تواند.

مدیریت آفات و بیماریهای آلی

باغبانی ارگانیک رویکردی آرام برای مقابله با آفات و بیماری ها دارد. این روش شامل برداشتن گامهایی برای جلوگیری از آفات و بیماریها قبل از بروز آنها و استفاده از روشها و محصولات کنترل خفیف است.

یكی از كمترین تهاجمی ترین روشهای پیشگیری و كنترل آفات و بیماریها ، بازرسی گیاهان از نظر وجود مشكلات و سپس از بین بردن فیزیكی آفات یا نواحی بیماری است. وقتی گیاه دارای محدودیت مناطق مشکل باشد ، این به خوبی کار می کند. در باغبانی ارگانیک از روش های حذف برای جلوگیری از آفات و بیماری ها استفاده می شود. این شامل پوشش گیاهان با پارچه های سبک و دوخته شده است که به عنوان پوشش ردیفی شناخته می شوند. 

پوشاندن محصولات با پوشش ردیف باعث جلوگیری از سرما و آفت می شود.

نتیجه

باغبانانی که به کارهای باغبانی ارگانیک اختصاص دارند ، می دانند که بهتر است تعداد کمتری از حشرات از بین بروند، زیرا اکثر حشرات مفید یا خوش خیم هستند. اما وقتی حمله آفات یا بیماری گسترده باشد، به محصولات کنترل آفات آلی تبدیل می شوند. چنین موادی معمولاً پس از استفاده سریع تجزیه می شوند، بدین معنی که احتمال آسیب دیدن گیاهان کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]