سهم ورمی کمپوست در کشاورزی ارگانیک

بستر ورمی کمپوست سهم ورمی‌کمپوست کشاورزی ارگانیک- سبزآفرین

در کشاورزی ارگانیک بسیار مهم

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۴ دقیقه

ورمی کمپوست برای کشاورزی ارگانیک بسیار مهم است
استفاده از کمپوست می تواند سهم مهمی در حفظ و بهبود حاصلخیزی خاک داشته باشد.

كمپوست كردن یك روش باستانی برای بارور سازی آلی است كه در كشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار می گیرد: به عنوان مثال ، در جنوب شرقی آسیا ، حاصلخیزی خاك طی شش هزار سال گذشته به این ترتیب حفظ شده است. کمپوست کرم (همچنین به عنوان ورمی کمپوست ، از “vermis” ، لاتین “کرم” شناخته می شود) کودی مخصوصاً با درجه بالا و غنی از مواد مغذی است.
این بستر سیاه همان چیزی است که پس از آن از مواد آلی باقی می ماند
توسط میکروارگانیسم ها و به ویژه توسط کرم ها تجزیه می شود.
بسیاری از تولیدکنندگان چای و قهوه برای درآمد بیشتر گله های کوچک گاو را نگهداری می کنند و از کود تولید شده به عنوان بستر خوراک برای کمپوست کرم استفاده می کنند.
کمپوست کرم ارزشمند و غنی از مواد مغذی بعنوان کود در مزارع چای و قهوه استفاده می شود و بدین ترتیب به افزایش برداشت محصول می رسد (فقط یک نمونه از چگونگی مدیریت بازیافت در یک فضای بسیار محدود).

استفاده گسترده در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری

در کشورهای (نیمه) گرمسیری که در آنها ظرفیت نگهداری آب و مواد مغذی خاک فقط بسیار محدود است، این روش کمپوست سازی در کشاورزی ارگانیک اهمیت زیادی پیدا می کند. اکثریت قریب به اتفاق کرمهای خاکی بومی مناطق گرمسیری بومی هستند. مراکز مهم تولید ورمی کمپوست را می توان برای مثال در کوبا و هند و ایران یافت. آنها رویه های خود را امتحان کرده و توسعه می دهند و آنها را با شرایط محلی و سازماندهی عملیات خاص خود سازگار می کنند.

روش های انعطاف پذیر

پرورش کرم را می توان در هر کجا و حتی در مقیاس کوچک انجام داد و به راحتی در هر سیستم کشاورزی ارگانیک ادغام شد. به عنوان مثال ، زباله های حاصل از محصولاتی که در حال حاضر تولید و فرآوری می شوند (به عنوان مثال تفاله قهوه یا قلمه درختان سایه دار در باغ های چای) می توانند به راحتی به عنوان یک زیرلایه در کمپوست کرم ادغام شوند. ضایعات سبزیجات دارای ساختار پیچیده تر و نسبت C / N بالاتر از دوغاب گاو است. علاوه بر این، میکرو ارگانیسم ها می توانند آن را از قبل هضم کنند، در نتیجه هوادهی خوبی را تضمین می کنند. هوموس کرم کودی مناسب برای انواع محصولات است.

تبدیل سریع

هوموس را می توان در طی ۲ تا ۵ ماه پس از راه اندازی برداشت. با این حال ، دوره تبدیل و میزان تولید مثل کرم ها همیشه به ماده منبع مورد استفاده ، شرایط زندگی کرم ها (رطوبت ، دما) و نحوه مدیریت کمپوست بستگی دارد.

ورمی کمپوست دقیقاً چیست؟

کمپوست کرم یکی از کودهای طبیعی با بالاترین درجه و غنی از مواد مغذی در جهان است. خصوصیات تهویه خاک و اثر تقویت گیاه باعث رشد و عملکرد گیاهان می شود.

مشخصات:

  • شبیه خاک موجود در جنگل های پهن برگ و جنگل های مخلوط
  • بستر سیاه، بدون بو و شکننده
  • ترکیب غذایی متعادل برای گیاهان
  • این شامل تعداد متوسطی از ارگانیسم های بالاتر از حد متوسط ​​است که خاک را احیا می کنند
  • ساختار خاک سست و در عین حال پایدار (مجتمع های خاک رس-هوموس)
  • کاملاً عاری از انواع مواد افزودنی شیمیایی مصنوعی است

متخصصان تغذیه گیاهان” تقویت حاصلخیزی خاک”

به عنوان یک پیش غذا برای گیاهان عمل می کند ، ظرفیت آنها را برای جذب آب افزایش می دهد
مواد مغذی
کرم خاکی حاوی مواد مغذی ضروری نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاس (K) در مقادیر بسیار بیشتر از مقدار موجود در خاک یا کمپوست قابل مقایسه است. این امر باعث غنی شدن آن نسبت به کود بالغ کود کود کمپوست می شود
در طول کمپوست، نسبت ها به N بیشتر تمایل می کند
(نسبت C / N کمپوست بالغ باید زیر ۲۰ باشد. هرچه نسبت نیتروژن در کمپوست (در درجه اول نیترات و آمونیوم پیوند ارگانیک) بیشتر باشد ، بهتر است این فرآیند پیچیده توسط کرم در دستگاه گوارش انجام شود.)

مواد مغذیورمی کمپوستکمپوست معمولی
N1.9%1.4%
C/N13.620.6
P (%)2.01.8
K (%)0.80.7
Zn (ppm)10080
Cu (ppm)4840
Mn (ppm)500260
جدول مقایسه مواد مغذی ورمی کمپوست و کمپوست معمولی
بستر ورمی کمپوست سهم ورمی‌کمپوست کشاورزی ارگانیک
بستر ورمی کمپوست سهم ورمی‌کمپوست کشاورزی ارگانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]