انواع آفات گیاهان آپارتمانی

انواع آفت گیاه در آپارتمان

تو فضای آپارتمان حملات آفات بیشتر اتفاق میفتن، اما حتی با تجربه ترین باغبانان هم هر از چندگاهی در داخل آپارتمان قربانی حمله اون ها میشن. نگران نباشین چون ما قصد داریم تجربه و دانش خود را به شما منتقل کنیم تا بتونین به‌ راحتی با انواع آفات گیاهان آپارتمانی مقابله کنین.

ترفند کاربردی این هستش که ابتدا مراقب گیاهان خانگی خود باشین و سپس وقتی متوجه شدین که مشکلی وجود داره، قاطعانه و سریع عمل کنین. اگه از این قانون پیروی کنین، گیاهان شما با کمتری آسیب، شانس بیشتری برای زنده ماندن در میدان جنگ با آفت ها دارن؛ با این مقاله سبز آفرین همراه باشین.

انواع آفات گیاهان آپارتمانی

انواع آفات و حشرات گیاهان آپارتمانی

شایع ترین آفات به همراه علائم شناسایی اونا و درمان های پیشنهادی در زیر یک به یک آورده شدن. قبل از شروع، یادآوری میکنیم که بعضی اوقات گیاه به جای مشکل آفت، دچار بیماری میشن.

حشرات گیاهان آپارتمانی: شته (Aphid)

شته ها معمولاً از نوک، گل و سایر جاهای گیاهان تغذیه میکنن، اما میتونن به هر قسمت از گیاه حمله کنن. شیره مکیده شده کلنی شته از برگ گیاه، به طور معمول از دید پنهان هستش، یعنی در زیر برگ ها قرار داره. شته ها معمولاً سبز هستن، اما همچنین میتونن سیاه یا خاکستری هم باشن و در کلنی های کوچکی زندگی کرده و به سرعت تولید مثل میکنن. اگه از نزدیک نگاه کنین به راحتی با چشم انسان دیده خواهن شد.

علائم آفت شته

شته ها تمایل دارن تا در تعداد زیادی در کنار هم قرار بگیرن، که در این صورت تشخیص و شناسایی اون ها آسان میشه. به دنبال ته مانده های چسبناک شهد بر روی گیاه و پوسته های سفید یا خاکستری اون ها روی خاک گیاه باشین. گیاهانی که تحت تأثیر شته ها قراردارن ممکنه به بیماری یا ویروس آلوده بشن، برگ ها هم ممکنه به زرد بشن و رشد گیاه هم مختل میشه.

شته آفت گیاه

درمان آفت گیاهی شته

کنترل بسیار آسونه! در بیشتر موارد به چیزی بیشتر از آب گرم و صابون نیاز ندارین، اگرچه از نظر تئوریک یه درمان شیمیایی محسوب میشه، اما در مقایسه با سایر درمان ها بسیار ملایم هستش.

  • میتونین شماری از شته ها رو به سادگی با انگشتان خود له کنین. اگه تعداد زیادی از اون ها وجود داشته باشن یا له کردن اونا براتون کار چندش آوریه، پس به مراحل پایین مراجعه کنین.
  • یک اسپری رو با آب گرم و مقدار کمی صابون مایع یا مایع لباسشویی پر کنین. باید به اندازه ای باشه که اگر بطری رو تکان بدین، کف ایجاد بشه.
  • گیاه رو به راحتی با محلول اسپری کنین، مطمئن بشین که خود شته ها رو هدف قرار داده باشین. مهمه که شما این کار رو انجام بدین چون شته ها باید کاملاً آغشته به مایع اسپری شده باشن تا نتیجه بخش واقع شن.
  • بیشتر گیاهان از خیس شدن گاه و بی گاه با آب و صابون بدشون نمیاد، اما اگه نمیخوایین که سلامتی اون ها رو به خطر بیندازین، هنگام پاشیدن محلول، گیاه رو به پهلو نگه دارین یا خاک رو بپوشونین تا مقدار مایعی که در اون غوطه ور میشه رو از گیاه دور نگه دارین.
  • قبل از تمیز کردن مخلوط صابون از روی برگ ها، پنج دقیقه صبر کنین. همچنین میتونین تو این مرحله گیاه رو به خوبی آبیاری کنین تا مخلوطی که ممکنه تو خاک خیس شده باشه رو از بین ببرین (مطمئن بشین که سوراخ های زهکشی د کف گلدان ایجاد کرده باشین).
  • گاهی اوقات یک درمان کافی هستش، اما ممکنه مجبور بشین که چند هفته بعد دوباره این کار رو تکرار کنین.
  • اگه به محصول قوی تری نیاز دارین، به دنبال حشره کش پرمترین (که در بسیاری از کشورها به دلیل نگرانی در مورد سلامتی انسان ممنوع هستش) یا محصولات حاوی مالاتیون باشین. در صورت استفاده از اسپری های شیمیایی روی سرخس مراقب باشین، زیرا اون ها به مواد شیمیایی حساس هستن.

آفت گیاه آپارتمانی : شپشک (Louse)

شپشک ها یکی از انواع آفات گیاهان آپارتمانی هستن. اون ها جزو حشرات فلسی هستن و با مکیدن شیره گیاهان باعث آسیب به اون ها میشن. اون ها تقریبا بزرگ و شبیه خرخاکی سفید خزدار هستن. اون ها با هم جمع میشن و در نگاه اول ممکنه فکر کنین که به پشم پنبه ای مانند نگاه میکنین. در صورت عدم درمان آسیب دیدن برگ های گیاه باعث زرد شدن اون ها و در نهایت ریزششون میشه.

علائم آفت شپشک

بسیار رایج که قبل از شروع مشاهده علائم روی گیاه، حشرات رو ردیابی کنین. کلنی های شپشک ها تمایل دارن که در قسمت های زیرین برگ و در اتصالات برگ گیاهان جمع بشن. این گیاه ممکنه پژمرده بشه و به طور کلی کم آب به نظر برسه و به سرعت برگ های خودش رو از دست بده. همچنین به دنبال باقیمانده چسبناک شیره گیاه باشن.

شپشک یکی از انواع آفات گیاهان آپارتمانی
شپشک یکی از انواع آفات گیاهان آپارتمانی و راه درمان آن

درمان آفت گیاهی شپشک

  • ارگانیک: اغلب میتونین اون ها رو با یک لرزش از زمین خارج کنین، اون ها رو با انگشت خود له کنین یا آبپاشی کنین.شما میتونین بهترین کود ارگانیک را از سبزآفرین بگیرین.
  • شیمیایی: اگه آلودگی کاملاً زیاد باشه، از روش درمان شته پیروی کنین. همچنین می تونین از محصولات حاوی اسیدهای چرب طبیعی یا اون هایی که با سورفکتانت فرموله شدن استفاده کنین.

حشرات گیاه آپارتمانی: کنه تار عنکبوتی (Spider Mite)

از بین همه انواع آفات گیاهان آپارتمانی ممکنه از کنه تار عنکبوتی بیشترین ترس رو داشته باشین. خسارت ایجاد شده لزوماً بدترین نیستش، اما شیوع و از بین بردن اون میتونه سخت و بسیار ناامید کننده باشه. گرچه کنه تار عنکبوتی در اطراف گیاهان میچرخن، اما از مگس تغذیه نمیکنن، در عوض مایعات موجود در برگ گیاهان رو میخورن. این حشره از تار خود برای محافظت از کلنی استفاده میکنه و اساساً راه های دسترسی سریع به نقاط مختلف گیاه از این طریق باز میشه. اگه به اون ها اجازه بدین که از کنترل خارج بشن، گل گیاهان را نابود میکنن.

علائم آفت گیاهان آپارتمانی: کنه تارعنکبوتی

تارهای چسبناک یکی از بارزترین علائم این حشرات تو خانه هستش. با این حال شایع ترین علامت گیاه، برگ های لکه دار با تعداد کمی نقطه قهوه ای رنگ هستش. این امر در اثر سوراخ کردن سلول های برگ با قسمت دهان کنه صورت میگیره و باعث میشه که سلول هایی که سوراخ کرده بمیرن و به نوبت باعث ایجاد اثر لکه های قهوه ای بشن.

کنه تار عنکبوتی آفت گیاه
راه درمان کنه تار عنکبوتی آفت گیاه

درمان آفت کنه تار عنکبوتی

  • ارگانیک: این کنه ها از آب و شرایط مرطوب متنفر هستن. از بین بردن کامل آفات ممکنه مدتی طول بکشه، اما اگه گیاه خود را هر هفته زیر دوش ببرین، به شستشوی تار و پود کنه ها کمک خواهین کرد. گیاه را روزانه غبارپاشی کنین تا به افزایش رطوبت اون کمک کنین. اگه چندین گیاه تحت تأثیر کنه قرار بگیرن، یا در منطقه ای زندگی میکنین که وجود اون ها یک مشکل عادی هستش (شاید در مورد گیاهان باغ یا حیاط نیز صدق کنن)، نیاز به خرید کنه شکارگر داشته باشین. اون ها از کنه تارعنکبوتی تغذیه میکنن. اگه درجه حرارت بالاتر از ۱۸ درجه سانتیگراد (۶۴ درجه فارنهایت) باشه، سرعت تکثیر اون ها بیشتر میشه.
  • شیمیایی: از محصولات حاوی اسیدهای چرب طبیعی یا اون هایی که با سورفکتانت فرموله شدن استفاده کنین.

حشرات فلسی گل و گیاهان آپارتمانی (Scaly Insects)

حشرات فلسی از لحاظ شناسایی بسیار چسبناک هستن و ریشه کن کردن اون ها کار دشواریه. این حشرات که از انواع آفات گیاهان آپارتمانی هستن، پوسته قهوه ای بیرونی سختی دارن. اون ها بطور منظم خود را استتار میکنن و حتی اگه مستقیماً با چشم غیر مسلح هم به اون ها نگاه کنین ممکنه باز هم فکر کنین که یک لکه طبیعی روی برگ گیاه هستن.

علائم آفت گیاهان آپارتمانی : حشرات فلسی

یک علائم ساده این هستش که همه جا چسبناک خواهد شد. اگه گیاه نزدیک پنجره باشه، اون رو هم کثیف میکنه. اگه به قسمت زیرین برگ ها یا ساقه ها دقت کنین، اون ها رو به صورت قرص های های کوچک قهوه ای گرد و یا مستطیلی میبینین.

حشرات فلسی آفت گیاهان آپارتمانی
راه درمان حشرات فلسی و آفات گیاه

درمان حشرات فلسی

اون ها فقط به دلیل سپر محافظتی که دارن ترسناک هستن، اگه بتونین از شر اون خلاص بشین پس در این صورت تقریباً تو نبرد پیروز شدین. اگرچه ریشه کن کردن اون ها به ندرت با یک حرکت انجام میشه، اما فرزندان اون ها بسیار کوچک و متحرک هستن، بنابراین خلاص شدن از دست اون ها راحت تر هستش.

  • شیمیایی: روش اسپری شته که در بالا توضیح داده شد در نرم شدن قرص ها به خوبی عمل میکنه. بعد از حدود پنج دقیقه میتونین تقریباً اون ها رو با یک پارچه مرطوب پاک کنین. اگه نیاز محصول قوی تری داشتین، به دنبال پرمترین، دیریس (که در بسیاری از کشورها به دلیل نگرانی در مورد سلامتی انسان ممنوع شدن) یا محصولات حاوی مالاتیون برین.
  • ارگانیک: اگه تعداد اون ها کم هستش، اون ها رو با انگشت بکشین تا اون ها از بین برن.

پشه های قارچ سیاه بال و مگس قارچ (Fungus Gnat)

پشه های قارچ سیاه بال و مگس قارچ یکی از انواع آفات گیاهان آپارتمانی هستن. هیچ چیز بدتر از این نیستش که پشه ها و مگس های کوچک آزار دهنده تو اطراف گیاه بچرخن. برای شروع باید یک کلنی کوچک رو پیدا میکنین که در اطراف پایه گیاهان خانگی شما معلق هستن. اگرچه بسیار رایج هستن اما خوشبختانه به گیاهان داخلی آسیب نمیرسونن.

علائم آفت گیاهان آپارتمانی: پشه های قارچ سیاه بال

لکه های کوچک سیاهی به طول دو میلی متر یا در نزدیکی گیاه یا در سطح خاک پرواز میکنن. نوزاد حشرات کرم های کوچکی مانند موجودات ریزی هستن که طول اون ها تا یک سانتی متر هم میرسه، اما تشخیص اون ها کمی دشوار هستش زیرا تمایل دارن که به زیر سطح خاک برن.

آفت پشه های قارچ
تشخیص پشه-های-قارچ-سیاه-بال-و-مگس-قارچ

درمان پشه های قارچ سیاه بال

  • ارگانیک: این آفت ها برای تغذیه و مرطوب شدن شرایط بالای خاک به مواد آلی نیاز دارن. نکته خوب استفاده از روش آبیاری زیرین هستش، به شرطی که بیش از حد آب ندین، این امر به خشک شدن سطح خاک و کاهش قارچ کمک میکنه. نماتدها به طور فزاینده ای محبوب ترین روش برای مقابله با آفات هستن و همچنین در درمان مگس های قارچی به خوبی عمل میکنن. نماتدها کرم های میکروسکوپی هستن که نوازاد حشرات مختلفی مثل مگس قارچ و دیگر حشراتی که تو خاک گیاهان ایجاد میشن رو جستجو میکنن. برای درمان یک گیاه، آنچه شما اساساً باید انجام بدین این هستش که نماتدها رو با آب مخلوط کنین تا فعال بشن و سپس اون رو مستقیماً به گلدان آسیب دیده بریزین. اون ها نوزاد حشرات رو میخورن و ظرف چند هفته تمامی اون ها نابود میشن.

لیسک ها (Slugs)

در ۹۵ درصد موارد، شما فقط لیسک ها و حلزون ها رو تو گیاهانی که میخوایین تو ماه های گرم سال مشاهده میکنین، اما اون ها هنوز هم میتونن تو خانه شما راه پیدا کنن. حلزون ها و لیسک ها میتونن کل بخش های گیاهان رو تو یک شب بخورن و به اون ها آسیب برسونن. اون ها هم از نظر اندازه و هم از نظر صدمه ای که در مدت زمان کوتاهی وارد میکنن به عنوان یکی از اصلی ترین انواع آفات گیاهان آپارتمانی بزرگی شناخته میشن، با این حال مقابله با اون ها خیلی ساده هستن.

علائم آفت گیاهان آپارتمانی : لیسک ها

شناسایی اون ها بسیار آسون هستش. برگ ها به شدت آسیب دیدن، سوراخ های بزرگی تو برگ ها ایجاد میشن یا کل برگ ها خورده شدن. صبح که میشه اون ها به خوبی پنهان میشن، اما گاهی اوقات دنباله ای لغزنده در اطراف منطقه از خود به جای میزارن.

لیسک ها یک نوع آفت گیاهان آپارتمانی
لیسک ها یک نوع آفت در گیاهان

درمان لیسک ها

  • ارگانیک: اگه گیاهان تو فضای باز باشن، آسونترین راه حل قرار دادن اون ها تو یک مکان محافظت شده هستش. حلزون ها و لیسک ها طبق غریزه ای که دارن شب به شب به همون مناطق برمیگردن، بنابراین یک ایده دیگه، انتقال گیاه به طور کامل به مکان دیگه ای هستش.
  • شیمیایی: با این حال اون ها نقش مهمی تو چرخه طبیعی دارن، به ویژه اینکه میتونن یک وعده غذایی خوشمزه برای پرندگان و حیوانات کوچکی مانند جوجه تیغی ها باشن. بنابراین اگه نتونستین خود را برای کشتن اون ها اماده کنین، سرانجام موجود دیگه ای کار شما رو انجام خواهد داد.

حشرات و آفات گیاه آپارتمانی: دم فنری (Springtail)

دم فنری که تو سطح خاک زندگی میکنه، آنها حشرات کوچک، سفید یا خاکستری هستن که از مواد آلی پوسیده موجود در خاک تغذیه میکنن. اون ها کوچک هستن (اگرچه به راحتی با چشم انسان دیده میشن، چون در برابر کمپوست برجسته میشن) و بیشترین شباهت رو به کک ها دارن، اما در واقع آفت محسوب نمیشن چون هیچ آسیبی به گیاه نمیرسونن. با این وجود حضور اون ها اغلب جلب توجه میکنه، چون هنگامی که شما آبیاری میکنین و در نتیجه بیش از حد معمول به گیاه توجه میکنین، آب باعث میشه که دم فنری ها با حرکت وحشی بشن و در نتیجه وجودشون رو به شما هشدار بدن.

علائم آفت دم فنری

هنگامی که گیاه رو آبیاری میکنین، متوجه کک های سفید کوچکی مثل پرش حشرات یا حرکت در اطراف خواهین شد.

دم فنری یک آفت گیاهی
راه درمان دم فنری یک آفت گیاهی

درمان حشره آفت زا دم فنری

همونطور که در بالا گفته شد، در واقع نیازی به درمان این حشرات نیستش، اما ممکنه کمی آزار دهنده باشن.

ارگانیک: ساده ترین راه برای کاهش تعداد و کنترل آن ها، در صورت امکان، آبیاری کمتر گیاهان هستش. دم فنری ها برای زنده موندن به آب احتیاج دارن و در صورت نبود آب، تعداد اون ها در نهایت کاهش میابه. شما باید مراقب باشین چون بسیاری از گیاهان بدون آب به مدت طولانی زنده نمیمونن.

پیشگیری از انواع آفات و حشرات گیاهان آپارتمانی

بهترین روش برای کنترل حشرات و آفات گیاهان خانگی پیشگیریه، چون پیشگیری از آفت زدگی تقریباً همیشه آسان تر از از بین بردن گیاهه. اقدامات احتیاطی متعددی وجود دارن که میتونین انجام بدین که احتمال مقابله با انواع آفات گیاهان آپارتمانی رو کاهش میده:

  • شرایط رشد مورد نیاز گیاه رو تأمین کنین. گیاهان تنش زده بیشتر در معرض آفت قرار میگیرن.
  • همیشه قبل از خرید یا آوردن گیاه به داخل منزل، گیاه و گلدان رو از نظر وجود آفت بررسی کنین.
  • گیاهانی که تابستان بیرون از آپارتمان نگهداری میشن یا بر روی زمین قرار دارن، ممکنه آفاتی داشته باشن که از سوراخ های زهکشی به داخل اون خزیده باشن. گیاه رو از گلدان خارج کنین تا خاک رو به طور کامل بررسی کرده باشین.
  • گیاهان جدید رو به مدت شش هفته از گیاهان موجود در خانه جدا کنین تا اطمینان حاصل شه که هر گونه آفتی که در اون وجود داشته احتمال انتشار کمتری برای سایر گیاهان داره.
  • در حالی که گیاهان جدا هستن، به طور منظم و تقریباً هر هفته یک بار اون ها رو به دقت از نظر علائم آفات یا آسیب بررسی کنین. به قسمت های زیرین برگ ها که آفات بیشتر در اون ها یافت میشن، توجه ویژه داشته باشین. با استفاده از لنز ذره بیین،  آفات کوچک رو مشاهده کرده و همچنین آفات نابالغ رو تشخیص بدین. کنترل آلودگی اغلب در صورت ابتلا سریع بسیار آسان هستش.
  • هنگام بارگیری مجدد گیاه، از خاک گلدان تهیه شده از بازار به جای خاک بیرون که میتونه منبع آفت باشه استفاده کنین.
  • شستن برگ های صاف گیاهان هر دو تا سه هفته باعث جلوگیری از هجوم آفات شده و همچنین باعث بهبود ظاهر شاخ و برگ گیاهان میشه. گیاهان کوچک رو میتونین تو یک سطل آب خنک (ولرم) معکوس کنین. برای جلوگیری از از بین رفتن خاک، اون رو با فویل آلومینیوم یا پلاستیک بپوشونین. تو گیاهان بزرگ میتونین سطح بالا و پایین برگ های اون ها رو با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنین. همچنین میتونین اون ها رو زیر دوش آب ولرم شست وشو بدین.
  • از اونجا که گل های بریده شده از باغ میتونن منبع آفت باشن، اون ها رو از گیاهان آپارتمانی جدا نگه دارین.
  • انواع آفات گیاهان آپارتمانی میتونه از بیرون به خانه وارد بشه، بنابراین مطمئن بشین که درها موقع خارج شدن کاملا بسته باشن.
راه های پیشگیری از آفت گیاهان آپارتمانی
راه های مختلف پیشگیری از آفت گیاهان

کنترل غیرشیمیایی یک راه برای پیشگیری از آفات گل ها و گیاهان آپارتمانی

اولین قدم در کنترل، جداسازی هر گیاهی هستش که مشکوک به آلودگی به آفت هستش. گیاه رو تا زمان کنترل کامل آفت از سایر گیاهان خانگی جدا نگه دارین. این روند ممکنه چندین هفته یا بیشتر طول بکشه.

قبل از جستجوی یک راه حل شیمیایی برای رفع انواع آفات گیاهان آپارتمانی، چندین گزینه کنترل مؤثر وجود دارن که باید مورد بررسی قرار بگیرن. با این حال، انتظار نداشته باشین که با یک برنامه مشکل شما حل بشه. برخی از این گزینه ها نیاز به استقامت دارن، اما میتونن کنترل خوبی روی گیاه داشته باشن.

اگه فقط یک قسمت جدا شده از گیاه آلوده بشه، همانطور که تو برگ های ریز اتفاق میفته، قسمت های آلوده ررو باید خارج کرده و از بین ببرین. اگه ریشه ها آلوده شدن، باید اون ها رو قلمه بزنین و گیاه جدیدی رو رشد بدین. حتماً با یک گلدان تمیز و خاک گلدان استریل شروع کنین.

آلودگی های اولیه رو اغلب میشه با چیدن از بین برد. از یک پنبه آغشته به الکل برای پاک کردن حشراتی مانند شته ها و شپشک ها استفاده کنین. ممکنه لازم باشه که حشرات فلسی رو با ناخن انگشتان خود بتراشین.

سمپاشی محکم گیاه با آب، باعث از بین رفتن بسیاری از آفات میشه. حتماً تمام سطح گیاهان رو اسپری کنین. اسپری های آب مکرر به کنترل کنه های تارعنکبوتی کمک میکنه.

محلول پاشی گیاه با صابون حشره کش اغلب میتونه آفت زدگی رو در مراحل اولیه از بین ببره. صابون های حشره کش، حشره کش های تماسی هستن و تنها در مواقعی که با حشرات تماس مستقیم داشته باشین موثر واقع میشن. محلول صابون پس از خشک شدن، هیچ تأثیری در برابر آفات نداره.

صابون های حشره کش در برابر حشرات دارای بدن نرم و آفات مرتبط از جمله شته ها، فلس های نابالغ (خزنده ها)، تریپس، مگس های سفید و کنه های تارعنکبوتی بسیار موثر هستن. از اونجا که آفات ممکنه پنهان یا در مرحله تخم گذاری قرار داشته باشن، از بین بردن اون ها اغلب بیش از یک درمان طول میکشه.

اگه گیاه به شدت آسیب دیده، بهترین و ساده ترین راه حل ممکن دور ریختن گیاه و خاک اون و شروع به کاشت گیاه جدید هستش.

کنترل شیمیایی راهی دیگر برای جلوگیری از آفات و حشرات گل ها و گیاهان آپارتمانی

اگه تو استفاده از روش های کنترل غیر شیمیایی شکست خورده باشین، ممکنه سموم قوی تری لازم باشه. قبل از انتخاب آفت کش، شناسایی دقیق آفت مهم هستش. به طور کلی، تنها یک آفت کش باعث از بین رفتن انواع آفات گیاهان آپارتمانی نمیشه.

برخی از سموم دفع آفات فقط در برابر آفات خاص یا مراحل خاصی از زندگی آفات موثر هستن. در صورت امکان، سموم دفع آفات رو از یک مدل به مدل دیگه ای تغییر بدین چون بعضی از آفات در برابر اون ها به سرعت مقاومت میکنن.

اسپری حشرات و آفات گیاهان خانگی رو میشه از مراکز و فروشگاه های لوازم کشاورزی تهیه کرد. فقط چند سموم دفع آفات برای استفاده تو محیط داخلی گیاهان آپارتمانی برچسب گذاری شدن. قبل از استفاده از سموم دفع آفات در داخل آپارتمان، مطمئن بشین که برچسب نحوه استفاده از اون رو از قبل مطالعه کردین. ممکنه بخواین پس از خشک شدن کامل آفت کش، گیاه خود را در فضای باز قرار بدین و سپس اون رو به داخل بیارین.

انواع آفات گیاهان
انواع آفات گیاهان آپارتمانی

کلام آخر

اگه گیاهان رو برای درمان در فضای باز قرار میدین، از ملایم بودن شرایط آب و هوایی اطمینان حاصل کنین. سمپاشی بوسیله حشره کش ها تو فضای باز، باعث کاهش تماس زیاد اون ها با مبلمان، پارچه و فرش  تو محیط داخلی میشه. مثل همیشه  قبل از خرید و استفاده از هر گونه سموم دفع آفات، حتماً تمام دستورالعمل ها و اقدامات احتیاطی مربوط به برچسب رو بخونین و سپس اون ها رو با دقت دنبال کنین.

6 thoughts on “انواع آفات گیاهان آپارتمانی

  1. سعیده says:

    آفت گیاهای اپارتمانی میتونه همه زحمت هایی که برای گل هات کشیدی رو هدر بده، مرسی که راه های درمانشونو نوشتید.

  2. سبز آفرین says:

    گیاه من برگ هاش میریزه و الان متوجه شدم که آفت زده مرسی که راه های درمان رو معرفی کردین

  3. نوشینه says:

    سلام من یه یاس رازقی (عمامه ای) دارم که به شدت دچار یه آفت شده که هر جا بردیم نتونستن تشخیص بدن چیه، برگ رو خشک میکنه و برگ وقتی هنوز سبز هست میافته، پشت برگ پر از نقطه های ریز سفیده، میشه راهنماییم کنید که باید چیکار کنم؟ سم ملایتون میتونه مفید باشه؟

    • سبزآفرین says:

      سلام وقت بخیر
      لطفا از طریق واتساپ سبزآفرین به شماره ۰۹۹۱۴۲۴۸۷۸۳ از گل عکس بفرستین و توضیحات رو مجدد بفرستین کارشناس های ما بررسی میکنم و توضیحات لازم را خواهند داد
      با تشکر

  4. نوشینه says:

    سلام من یه یاس رازقی (عمامه ای) دارم که به شدت دچار یه آفت شده که هر جا بردیم نتونستن تشخیص بدن چیه، برگ رو خشک میکنه و برگ وقتی هنوز سبز هست میافته، پشت برگ پر از نقطه های ریز سفیده، میشه راهنماییم کنید که باید چیکار کنم؟ سم ملایتون میتونه مفید باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]