آشنایی با گل خرزهره

معرفی گل خرزهره


ما در این مقاله سبزآفرین در مورد معرفی گیاه خرزهره صحبت میکنیم و نکاتی در مورد میزان سمی بودن وا طرز نگهداری این گیاه مطرح میکنیم.
خرزهره با نام علمی (OLEANDER) درختچه همیشه سبزی ست که گل های سفید، صورتی، قرمز می دهد.
درختچه یا گیاه خرزهره، زمان گلدهی بسیار طولانی داره و به همین خاطر هستش که بیشتر در زیباسازی فضای سبز از این گل استفاده می کنن.

معرفی گل خرزهره: خرزهره سمی است

مهمه که بدونین گیاه خرزهره سمی هستش و به هیچ وجه نباید خورده بشه. تمامی قسمتهای گیاه خرزهره از جمله برگها ، گلها ، شاخه ها و ساقه ها سمی هستن که می تونه باعث بیماری یا مرگ بشه
این گیاه برای انسان ها و حیوانات خانگی سمی و خطرناک هستش پس اگه از این گیاه نگهداری میکنین باید بسیار به این موضوع دقت کنین.

حتی نوشیدن آب گلدان یا آب آغشته به شکوفهای این گیاه می تونه واکنش جانبی ایجاد کنه.
تماس شیره گلهای خرزهره با پوست می تونه باعث خارش بشه و حتی دود حاصل از سوختن گیاه باعث واکنش های جانبی شدید می شه.

مسمومیت با گل خرزهره


از علائم مسمومیت با خرزهره میشه به تاری دید ، درد معده ، حالت تهوع ، اسهال ، فشار خون پایین و ضربان نامنظم قلب ، سردرد ، حالت خواب آلودگی و ضعف اشاره کرد.
درمان این مسمویت برای انسان ، تجویز داروهای کنترل ضربان قلب و ضد تهوع، شستشوی معده یا خوراندن زغال برای جذب سموم است و بهتره برای حیوانات اونا رو هرچه سریع تر به دامپزشکی برسونین.

چطور از خرزهره نگهداری کنیم؟
معرفی خصوصیات خرزهره

معرفی و آشنایی با طرز نگهداری گل خرزهره

نور لازم برای گیاه خرزهره: 
گل خرزهره نیازمند چند ساعت نور مستقیم در طول روزه تا گل بده پس اگه گیاه خرزهره دارین مطمئن بشین که نور زیادی رو روزانه دریافت می کنه


آبیاری گل خرزهره: 
خرزهره یه گیاه مقاومه که خشکی رو تا حد بسیاری میتونه تحمل کنه اما در فصل گرما با آبیاری مناسب میشه گلدهی بیشتری داشته باشه


دمای نگهداری گل خرزهره: خرزهره گیاهی ست که بیشتر مناسب مناطق گرمسیر هستش و میتونه دماهای بسیار بالا رو تحمل کنه اما در مقابل سرما و یخبندان آنچنان مقاوم نیست


خاک مناسب درختچه های خرزهره:
گیاه خرزهره تقریبا در تمام انواع خاک ها رشد می کنه اما خاک هایی با زهکشی مناسب باعث رشد بهترش می شن، میشه گفت خرزهره آنچنان به کود نیاز نداره اما خاک فقیری هم نباید داشت باشه.

روش تکثیر گیاه خرزهره: 
خرزهره از طریق کاشت بذر تکثیر میشه و مناسب ترین زمان برای کاشت بذر این گیاه فصل بهار هستش.
این گیاه همچنین از طریق قلمه ساقه نیز تکثیر میشه و زمان قلمه زنی آن پس از اتمام گل دهی این گیاه هستش و مهمه که قلمه گل خرزهره رو در محیط مرطوب و خاک مغذی نگهداری کنین.
خوشحالیم که با مقالات سبزآفرین همراه هستین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]