باغبانی با کودکان

باغبانی با کودکان

آیا به فکر راه اندازی باغی همراه با فرزندانتان هستید؟ شاید به دنبال سرگرمی بعد از مدرسه یا کاری برای انجام آخر هفته هستید؟ باغبانی با کودکان می تواند راهی عالی برای آموزش نحوه رشد گیاهان و نحوه زندگی پایدارتر به آنها باشد. در اینجا چند نکته عالی برای کمک به شما برای شروع باغبانی با فرزندانتان وجود دارد!

باغبانی با کودکان

اگر عاشق باغبانی هستید، ممکن است به این فکر کرده باشید که سرگرمی خود را با فرزندان خود به اشتراک بگذارید. باغبانی یک فعالیت عالی برای کودکان است. جنبه های حسی دارد، آنها را به بیرون در خاک می برد و می تواند درس های زندگی و برخی علوم مهم را به آنها بیاموزد.

اما این تمام کاری نیست. باغبانی با فرزندانتان همچنین می تواند سیستم ایمنی آنها را تقویت کند و در سنین پایین به آنها بیاموزد که چگونه سبک زندگی پایدارتری داشته باشند . به غیر از کار مورد نیاز، مزایا و معایب کمی وجود دارد.

در این مقاله، در مورد باغبانی با بچه ها بیشتر خواهید آموخت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه برای آنها مفید است، چگونه برای شما مفید است، چند نکته برای آسان کردن آن، و در مورد گیاهان مورد علاقه ما برای بچه ها یاد خواهید گرفت که وقتی نوبت به اصلاح انگشت شست سبزشان می رسد. بیا داخل بپریم

مزایای باغبانی با کودکان

باغبانی با فرزندان شما بیش از یک فعالیت سرگرم کننده است. این وظیفه ای است که درس های مهم زندگی را می آموزد و در عین حال به عنوان یک آزمایش علمی و درس در مورد چگونگی پرورش غذای خود دو چندان می شود. بسیاری از والدین همچنین متوجه می‌شوند که باغبانی با کودکان و فرزندان به آنها کمک می کند تا رژیم غذایی سالم تری داشته باشند، زیرا آنها می توانند غذایی را که رشد می‌دهند بخورند! در اینجا برخی از مهمترین مزایای باغبانی با کودکان را برای شما آورده ایم.

مسئولیت پذیری

باغبانی راهی عالی برای آموزش مسئولیت پذیری به فرزندانتان است. رسیدگی به نیازهای گیاه کار جذابی است. این امر مستلزم آن است که خود را متعهد نگه دارند و هر روز برای تغذیه، آبیاری و هر علف های هرز. فقط با مراقبت مسئولانه گیاه می تواند به پتانسیل کامل خود رشد کند.

تعجب نکنید اگر کودک شما کمی زمان می برد تا وارد چالش با مسائل شود و شروع به نگاه کردن به نگهداری باغ به عنوان یک مسئولیت و نه یک کار طاقت فرسا کند. اگر آنها علاقه ای ندارند، نیازی به فشار آوردن نیست، اما به یاد داشته باشید – این درس ممکن است تا پایان فصل رشد و زمانی که آنها ثمره کار خود را ببینند، باقی بماند.

به آنها می آموزد که غذایشان از کجا می آید

یادگیری در مورد اینکه غذای ما از کجا می آید برای یادگیری احترام به زمین و منابع آن ضروری است. بچه ها همیشه نمی دانند که چرا مهم است که غذا را هدر ندهند. اما دیدن اینکه چقدر کار برای پرورش غذا لازم است، درک جدیدی از اینکه چرا منابع زمین تا این حد ضروری هستند را به آنها می دهد!

آموزش گیاه شناسی

بچه ها همیشه سوال دارند. باغبانی با کودکان یک راه عالی برای تحریک کنجکاوی آنها و کمک به آنها در یادگیری همزمان است. احتمالاً نیازی نیست خودتان آن را مطرح کنید. چند دقیقه در یک باغ، و بچه ها شروع به سوال پرسیدن می کنند .

با خیال راحت به آنها اجازه دهید مکالمه را هدایت کنند. از فرصت استفاده کنید و با هم در مورد هر چیزی که نمی توانید پاسخ دهید بخوانید. ممکن است متوجه شوید که در مورد هر چیزی از فتوسنتز گرفته تا کرم، کود، چرخه گیاهی یا حتی چرایی مهم بودن کمپوست صحبت می کنید. این به آنها کمک می کند تا در مورد گیاه شناسی بیاموزند و شاید حتی در مورد گیاه شناسی یا باغبانی به عنوان یک حرفه تصمیم بگیرند .

آنها در مورد پشتکار یاد خواهند گرفت

باغبانی با بچه ها فرصتی عالی برای آموزش آنها در مورد چرخه زندگی گیاهان و نحوه ارتباط آنها با زندگی پایدار است. با هم یک پکیج ورمی کمپوست راه اندازی کنید و در مورد اینکه چگونه می توانید از آن برای تغذیه باغ خود استفاده کنید صحبت کنید.

آب باران را جمع آوری کنید و از آن برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید. در عین حال، با فرزندان خود در مورد مزایای پرورش غذای خود یا حمایت از کشاورزان بومی صحبت کنید. با خیال راحت این موضوع را با سایر جنبه های زندگی خود، مانند جمع آوری زباله، بازیافت، و اجتناب از هدر رفتن آب و غذا مرتبط کنید.

به آنها صبر می آموزد

ممکن است در ابتدا چالش برانگیز باشد، اما زمانی که شروع به دیدن جوانه ها کنید، هیجان بیشتر می شود. سپس آنها می توانند نحوه پیشرفت گیاهان را تماشا کنند . حتماً هر مرحله از فرآیند را توضیح دهید و آنها را تشویق کنید که به آبیاری و تغذیه گیاه خود در صورت نیاز ادامه دهند.

اگر احساس می‌کنید که بچه‌های شما ممکن است حوصله محصولات سخت‌تری را نداشته باشند، یک محصول سریع‌رشد مانند تربچه ، پیاز، سبزی کوچک، کاهو، کدو تنبل، گوجه‌فرنگی گیلاسی و گل‌های خاص را انتخاب کنید.

می تواند سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت کند

بیشتر بچه ها دوست دارند کثیف شوند و باغبانی فرصت مناسبی برای آن است. اما فراتر از لذت ساده گرفتن خاک زیر ناخن، بازی در باغ می تواند فواید سلامتی خوبی داشته باشد.

تئوری ها نشان می دهند که قرار گرفتن کودک در معرض آلودگی می تواند سیستم ایمنی بدن او را تقویت کند و در عین حال خطر ابتلا به آلرژی و آسم را کاهش دهد. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد، اما دلیل خوبی برای قرار دادن بچه های خود در بیرون در معرض خاک و آفتاب است.

نکاتی برای باغبانی با کودکان

آیا می خواهید ایده هایی برای چگونگی موفقیت در باغبانی با کودکان داشته باشید؟ در اینجا نکات مهم ما برای شروع فرآیند وجود دارد.

با پروژه های کوچک شروع کنید

بسته به سن کودک شما ممکن است ظرفیت پروژه های بزرگ را نداشته باشد.

 آنها هنوز بازه توجه کوتاهی دارند و هنوز نمی توانند مفهوم کار طولانی مدت و پاداش را دنبال کنند. به عبارت دیگر، با یک پروژه خیلی بزرگ شروع نکنید!

با پروژه های کوچکی شروع کنید که می توانند دنبال کنند و از آنها لذت ببرند. اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید با گیاهان در گلدان شروع کنید تا در باغ خود.  به هر کودک با یک محصول، یک قطعه اختصاص دهید.

این اهداف واقع بینانه تر خواهند بود، هم توجه آنها را جلب می کنند و هم به آنها کمک می کنند تا (به معنای واقعی کلمه) پاداش را دنبال کنند!

در این فرآیند به آنها صدایی بدهید

یکی از راه‌های خوب برای علاقه‌مند کردن فرزندتان به باغبانی این است که در هر مرحله از این فرآیند به او اجازه اظهار نظر بدهید. به آنها اجازه دهید آنچه را که می خواهند بکارند، مانند میان وعده ای که از آن لذت می برند، انتخاب کنند . اگر کودک شما عاشق گل است، به او کمک کنید تا تنوعی را انتخاب کند که به رنگ مورد علاقه او شکوفا می شود (یا رنگ های زیادی، مانند ترکیب گل های وحشی).

از طرف دیگر، محصولی را پیشنهاد دهید که منجر به فعالیتی شود که آن‌ها از آن لذت می‌برند، مانند کدو تنبلی که می‌توانید قبل از هالووین با هم در یک فانوس جک حک کنید.

اجازه دهید آنها از پاداش کار خود لذت ببرند

اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما به طور کامل از ثمرات کار خود لذت می برند. از غذای باغ خود با هم لذت ببرید و آنها را در فرآیند پخت و پز مشارکت دهید.

نحوه چیدن سبزیجات از باغ را به آنها نشان دهید، آنها را بشویید و آماده کنید.

سعی کنید با استفاده از غذاهایی که با هم پرورش داده اید، دستور پخت بپزید، مانند پای کدو تنبل یا پیتزا با سس گوجه فرنگی خانگی.

اگر باغ شما شامل گل است، یک دسته گل برای خانه خود درست کنید و با دوستان خود گل به اشتراک بگذارید. همچنین ممکن است فرزند شما از ساختن یک کتاب گل و فشار دادن شکوفه هایی که در اولین قطعه باغ خود رشد داده است، لذت ببرد.

ابزارهای خودشان را به دست بیاورند

  1. مطمئن شوید که آنها برای فعالیت های باغبانی خود به شما وابسته نیستند.
  2. ابزارهای خود را برای آنها تهیه کنید، مانند دستکش باغبانی، سطل، بیل و بیل.
  3. از نسخه‌های پلاستیکی ارزان‌قیمت برای بچه‌ها صرفنظر کنید و ابزارهای مناسبی را برای آن‌ها تهیه کنید که به آنها اجازه می‌دهد به طور مؤثر کار کنند – فقط مطمئن شوید که بر آنها نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که تصادفاً به خود آسیب نمی‌رسانند.

اگر گلدان (یا زمین باغ)، محصول خود را به آنها اختصاص دهید و ابزار خود را به آنها بدهید، به تقویت استقلال و غرور کمک می کند . آنها آن را به عنوان یک پروژه شخصی خواهند دید و زمانی که گیاهانشان بالاخره شکوفا شوند، افتخار بیشتری خواهند داشت.

در داخل خانه یا در گلخانه شروع کنید

ممکن است ساده‌ترین کار این باشد که فرآیند را در داخل یک گلدان یا گلدان کوچک شروع کنید. این به شما کنترل بیشتری بر روی نهال های شکننده می دهد که در ابتدا ریشه می گیرند. همچنین راحت تر است که بچه ها را سرمایه گذاری کنید و به یاد داشته باشید که هر روز به دانه ها آب دهید.

بچه های شما از تماشای کاشت های خود برای نشانه هایی از اولین جوانه ها لذت خواهند برد. سپس، اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، پس از چند هفته به راحتی گلدان را به بیرون به باغ منتقل کنید.

فعالیت های باغبانی سرگرم کننده برای انجام با بچه ها

اگر می‌خواهید یک پروژه یا فعالیت سرگرم‌کننده با بچه‌هایتان برنامه‌ریزی کنید، ممکن است آنها را بیشتر در باغ سرمایه‌گذاری کند. بچه ها این شانس را دوست دارند که خودشان را در یک باغ قرار دهند. در اینجا برخی از بهترین فعالیت های باغبانی برای انجام با بچه ها آورده شده است.

رشد گل با نام آنها

اگر فرزند شما نام گل یا طبیعت دارد، از او دعوت کنید تا گیاه مربوطه را در زمین باغ خود بکارد! بسیاری از این گیاهان به راحتی رشد می کنند (یا فقط پیوند می زنند، اگر می خواهید همه چیز را بسیار ساده نگه دارید)، از جمله مریم گلی ، بنفشه آفریقایی ، بابونه، پیچک و ریحان . اگر فرزند شما نام گیاه شناسی ندارد، می توانید از نام یکی از اعضای خانواده، دوست یا همسایه خود استفاده کنید.

رشد تمام رنگ های رنگین کمان

پرورش باغ‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و به بچه‌ها اجازه می‌دهد هر بار روی یک بخش کار کنند. یکی از فعالیت های سرگرم کننده، کاشت باغ رنگین کمانی است. گیاهان، گل ها، میوه ها یا سبزیجات مورد علاقه خود را در هر رنگ انتخاب کنید.

در اینجا چند پیشنهاد برای هر رنگ باغ رنگین کمان شما وجود دارد:

قرمز – فلفل دلمه ای ، گل رز، توت فرنگی ، گوجه گیلاسی، تربچه

پرتقالی – گل همیشه بهار، فلفل نارنجی، کدو تنبل

زرد – کدو حلوایی، آفتابگردان، دیزی، کدو

سبز – کدو سبز ، سبزی، کاهو، پیاز

آبی – گل ذرت، ادریسی

بنفش – کلم بنفش ، پنسی، بادمجان

صورتی – ادریسی، گیاهان موزاییک، برخی از ساکولنت ها

سفید – نفس نوزاد، نیلوفر، گل کلم ، قارچ

روز زمین را جشن بگیرید

روز زمین در اواخر آوریل هر سال است. این یک فرصت عالی برای آموزش کودکان خود در مورد راه های محافظت از سیاره ما است. به دنبال گنج دفن شده در باغ خود بگردید، یک توده کمپوست راه اندازی کنید یا دانه های گل وحشی را در اطراف حیاط خود بکارید.  شما همچنین می توانید “باغ های پری” درست کنید یا محصولات تازه برداشت شده خود را با دوستان و همسایگان خود به اشتراک بگذارید.  راه های بی پایانی برای جشن گرفتن روز زمین با هم وجود دارد.

گیاهانی را انتخاب کنید که می توانید میان وعده بخورید

اگر چیزی لذت بخش تر از دیدن رشد باغتان باشد، خوردن غذایی است که خودتان پرورش داده اید. بچه ها عاشق خوردن غذای بیرون از باغ هستند. میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان مختلفی بکارید که بچه‌ها می‌توانند هر زمان که بیرون از حیاط هستید، بچینند و از آن لذت ببرند. برخی از موارد مورد علاقه عبارتند از گوجه فرنگی، توت فرنگی، هویج، سبزی و حتی گل های خوراکی.

از پیش برنامه ریزی

با هم یک تقویم از تاریخ های رشد و برداشت پیش بینی شده تهیه کنید و ایده هایی برای استفاده از گیاهان خود ایجاد کنید. هیچ یک از این تاریخ ها دقیق نخواهد بود ، اما یک تقویم راهی عالی برای ارائه یک راهنمای تصویری برای فرزندان شما است و به آنها ایده می دهد که چه زمانی می توانند نتایج کار خود را پیش بینی کنند.

یک آزمایش علمی انجام دهید

باغبانی با بچه هایتان فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن درس های علوم با آنهاست به عنوان مثال، برخی از گیاهان به دلیل تغییر رنگ چشمگیر بر اساس pH خاکی که در آن کاشته می شوند، شناخته شده اند. شما همچنین می توانید کاشت همراه را آزمایش کنید، فقط مطمئن شوید که گیاهانی را انتخاب کنید که سازگار هستند. گیاهانی مانند گوجه فرنگی با سیب زمینی خوب نمی کارند .

سعی کنید این را با گیاهانی مانند hydrangea macrophylla آزمایش کنید. این گل به رنگ آبی در خاک با سطح اسیدی بالا و خاک صورتی با سطوح پایه بالا معروف است . کاشت گل در قسمت های مختلف حیاط خود را آزمایش کنید و از فرزندان خود بپرسید که فکر می کنند گل ها چگونه رشد می کنند.

یک خانه پرنده را اضافه کنید

چیزهایی را به باغ خود اضافه کنید که حیات وحش محلی را جذب می کند، از جمله خانه های پرندگان و بوته های پروانه. این فرصت خوبی است برای توضیح نقش این موجودات در اکولوژی باغ شما و چگونگی تنوع بخشیدن به حیاط شما. همچنین یک فعالیت سرگرم کننده برای کودکان شما فراهم می کند تا یاد بگیرند که چگونه انواع مختلف پرندگان را شناسایی کنند.

یکی دیگر از گزینه های سرگرم کننده اضافه کردن یک خانه وزغ برای تشویق وزغ ها برای ورود به باغ شما است. این همچنین به رشد گیاهان شما کمک می کند زیرا وزغ ها آفاتی را می خورند که در غیر این صورت ممکن است به محصولات شما میان وعده بخورند.

درباره روش های استفاده از گیاهان خود بیاموزید

اگر در حال پرورش گیاهان خوراکی هستید، کودکان خود را تشویق کنید تا در مورد ظروفی که در آنها استفاده می شود تحقیق کنند. از آنها دعوت کنید تا در تهیه یک منو و ارائه راه هایی برای استفاده از گیاهانی که در باغ خود پرورش داده اید، به شما بپیوندند.

این همچنین یک فرصت عالی برای تشویق فرزندانتان به امتحان کردن چیزهای جدید است . به عنوان مثال، آنها ممکن است خیار دوست نداشته باشند، اما ممکن است از درست کردن خیارهای تازه باغ شما به ترشی لذت ببرند!

یک باغ پیتزا درست کنید

اگر فرزندان شما عاشق پیتزا هستند، سعی کنید با هم یک باغ پیتزا بسازید. برای این کار، به یک قطعه باغ دایره ای و چندین چوب نیاز دارید تا بتوانید قطعه را به “برش ها” تقسیم کنید. در هر برش، یکی از مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزای خانگی مانند پیاز، گوجه فرنگی، ریحان، فلفل دلمه ای و قارچ را بکارید. وقتی باغ آماده شد، می‌توانید یک شب پیتزا یا مهمانی پیتزا با رویه‌های مورد علاقه خود ترتیب دهید.

یک باغ پری بسازید

باغ‌های پری معمولاً برای گیاهان داخلی ساخته می‌شوند، اما شما می‌توانید به همین راحتی آنها را بیرون بگذارید. این یک راه خوب برای خلاقیت بچه ها و ساختن باغ خود است.

کل ایده بین باغ های پری، ساختن یک زیستگاه کوچک برای پری ها برای لذت بردن است. شما می توانید این کار را با استفاده از سنگ، لوازم صنایع دستی، چوب بستنی یا چیزهایی که در طبیعت پیدا می کنید انجام دهید. شما می توانید صدها ایده برای باغ پری در اینترنت پیدا کنید.

باغ خود را با سنگ تزئین کنید

این یک فعالیت ساده اما سرگرم کننده است که بچه ها آن را دوست خواهند داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چندین صخره بزرگ و عمدتاً صاف پیدا کنید و اجازه دهید بچه هایتان دیوانه وار نقاشی آنها را بکشند. می توانید از آنها به عنوان نشانگر باغ استفاده کنید یا به سادگی به آنها اجازه دهید از آنها برای سفارشی کردن طرح باغ خود استفاده کنند. فقط مطمئن شوید که از رنگ روغنی استفاده می کنید تا دفعه بعد که باران می آید از محو شدن آن جلوگیری کنید!

بهترین محصولات برای رشد با کودکان

اگر از باغبانی لذت می برید، احتمالاً از قبل می دانید که رشد برخی از گیاهان نسبت به سایرین چالش برانگیزتر است. اگرچه هیچ محدودیتی برای اینکه چه چیزی می‌توانید در باغ خود با بچه‌هایتان بکارید وجود ندارد، ممکن است بخواهید با محصولاتی شروع کنید که ساده‌تر هستند و به مراقبت حداقل تا متوسط ​​نیاز دارند .

همچنین می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که سریعتر رشد کنند. در اینجا بهترین پیشنهادات ما برای اولین محصولاتی است که با فرزندان شما رشد می کنند.

آفتابگردان

گل آفتابگردان در باغ
گل آفتابگردان برای بچه ها عالی است، زیرا رشد آنها آسان است.

رشد آفتابگردان آسان است و تماشای رشد آن سرگرم کننده است. بچه ها عاشق تماشای جوانه زدن این گل های بزرگتر از حد معمول هستند. آفتابگردان نیز به سرعت رشد می کند و البته تخمه آفتابگردان تولید می کند که یک میان وعده سالم است. این گل ها یک سرمایه گذاری غنی برای باغ شما هستند!

کدو حلوایی

کدو سبز
کدو حلوایی و کدو تنبل سبزیجات عالی برای باغبانان جوان هستند.

کدوها به دلایل زیادی انتخاب عالی برای باغ شما هستند. آنها به راحتی از دانه ها رشد می کنند و سرزنده و رنگارنگ هستند که کودکان آن را دوست دارند. بچه های شما ممکن است از کاشت کدو برای خود و یادگیری مراقبت از آن لذت ببرند. این یک فرصت سرگرم کننده برای تماشای رشد کدو از یک دانه کوچک به یک سبزی بزرگ است.

ماهی گربه ای

رشد ماهی گربه در فضای باز
گربه ای می تواند برای رشد و استفاده با حیوانات خانگی عالی باشد.

اگر گربه دارید، بچه های شما ممکن است از پرورش ماهی گربه ای در باغ شما لذت ببرند. حتی می توانید آن را در داخل گلدان پرورش دهید تا بتوانید از بوییدن آن توسط گربه های ولگرد جلوگیری کنید. گربه ای به راحتی رشد می کند – در واقع، گاهی اوقات خیلی آسان است. ممکن است متوجه شوید که آن را از ریشه پاره می کنید یا آن را هرس می کنید، زیرا ممکن است تهاجمی شود. با این حال، بچه ها از دیدن دیوانه شدن دوستان گربه سان خود برای درمان لذت خواهند برد.

نخود فرنگی

نخود فرنگی اسنپ باغ
نخود اسنپ خوراکی است و به راحتی در داخل و خارج از خانه رشد می کند.

نخود فرنگی یک میان وعده خوشمزه و یکی از انواع مختلف نخود فرنگی است . آنها به راحتی در گلدان یا گلخانه رشد می کنند، اگرچه تخت باغ سنتی نیز عالی است. بچه ها اغلب از تماشای رشد آنها و البته چیدن آنها و خوردن آنها از غلاف لذت می برند. همچنین ذخیره مقداری نخود، خشک کردن و کاشت آن در سال آینده آسان است.

توت فرنگی

توت فرنگی های وحشی
توت فرنگی های آلپاین یا توت فرنگی های وحشی به راحتی به عنوان پوشش زمینی رشد می کنند.

برخی از انواع توت فرنگی نسبت به سایرین راحت تر رشد می کنند. توت فرنگی آلپ به راحتی رشد می کند و یک پوشش خوراکی عالی برای زمین ایجاد می کند . ممکن است بخواهید نوعی را در نظر بگیرید که میوه های کوچکتری تولید می کند و زودتر شکوفا می شود، مانند Delizz یا Berried Treasure. با یک گیاه شروع کنید تا همه چیز سریعتر رشد کند. بچه های شما از دیدن میوه های قرمز خوشمزه که رشد می کنند را دوست خواهند داشت. حتی ممکن است لازم باشد آنها را از خوردن آنها مستقیماً از بوته منع کنید.

گیاهان

ریحان در باغ
گیاهانی مانند ریحان در آشپزخانه مفید هستند و به راحتی رشد می کنند.

گیاهان مورد علاقه باغبانان سرگرمی هستند زیرا به فضای زیادی نیاز ندارند و به سرعت و به راحتی رشد می کنند. آنها همچنین یک انتخاب عالی برای کودکان هستند زیرا آنها یک تجربه حسی فوق العاده هستند. بسیاری از گیاهان معطر هستند، مانند بادرنجبویه، نعناع، ​​رزماری، اسطوخودوس، ریحان و آویشن. بچه ها همچنین از پخت و پز با گیاهانی که خودشان پرورش داده اند لذت می برند و هیچ چیز ساده تر از گرفتن یک مشت ریحان برای خوردن در شام نیست!

هویج

هویج رشد کرده در باغ
هویج برای خوردن عالی است، به راحتی رشد می کند و می تواند در کمپوست سازی نیز استفاده شود.

هویج سبزی است که با حداقل مراقبت به سرعت رشد می کند. اگر آنها را در یک باغچه یا زمین بزرگ بکارید، احتمالاً به زودی متوجه پخش شدن آنها خواهید شد. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید آنها را به همین راحتی در گلدان پرورش دهید. مطمئن شوید که آنها فضای زیادی برای رشد در خاک دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]