خاک باغچه

خاک باغچه

کدام خاک برای رشد گیاه در باغچه مناسب است؟ خاک باغچه متشکل از شن، ماسه، ورمی کمپوست، پرلیت است. باتوجه به شرایط باغچه ممکن است درست ورمی کمپوست بیشتر شود یا پالم پیت یا کوکوپیت به آن اضافه گردد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۴ دقیقه

در بیشتر موارد، باید خاک را با ورمی کمپوست اصلاح کنید. بسته به میزان فشردگی خاک، ممکن است لازم باشد پیت ماس ​​و ماسه اضافه کنید. با این حال، گیاهان بسیاری وجود دارند که به خوبی سازگار هستند و می توانند در انواع خاصی از خاک رشد کنند.

سبزآفرین از خاک رس و خاک زراعی در حالت عادی برای ترکیب خاک باغچه استفاده نمی کند. با این حال در محصولات سفارشی به درخواست مشتری این امر ممکن است. زیرا شرایط فعلی محیط امری تاثیر گذار بوده و نیاز به کارشناسی دارد.

گیاهان مختلف برای خاکهای مختلف

خاک باغچه به طور کلی با مقدار ماسه و شن بیشتر موجود در آن توصیف می شود. این به عنوان بافت شناخته می شود. بافت خاک با کیفیت مواد مغذی و قابلیت زهکشی ارتباط مستقیم دارد.

این یک خاک سطحی است که با ورمی کمپوست و سایر مواد آلی غنی شده بنابراین برای گیاهان مقوی است. این بافت سنگین تر است و آب را بیشتر از مخلوط گلدان نگه می دارد. هنگام کاشت یا نگهداری تخت گل از آن استفاده کنید. خاک باغات ارزانترین روش غنی سازی خاک در باغها و تخت گلها است.

در حالی که خاک سطحی مناسب برای طیف وسیعی از گیاهان مناسب تر است، خاک باغچه معمولاً بیشتر نیازها، حتی گاهی نیازهای خاص گیاه را برآورده می‌کند. خاک باغچه ترکیبی است که برای باغبانی طراحی شده است.

خاک باغچه چیست؟

خاک باغچه
خاک باغچه

بر خلاف خاک سطحی معمولی ، محصولات کیسه ای که به عنوان خاک باغات برچسب خورده اند ، به طور کلی محصولات خاک از قبل مخلوط شده هستند که برای افزودن به خاک موجود در یک باغ یا تخت گل در نظر گرفته شده اند. آنچه در خاک باغ وجود دارد معمولاً بستگی به این دارد که در چه مکانی در آن رشد کرده اند. خاک خاک از یک یا دو پایه اول زمین برداشت می شود ، سپس خرد و غربال می شود تا سنگ ها یا سایر ذرات بزرگ از بین برود. پس از پردازش برای داشتن قوام ریز و شل، بسته بندی یا به صورت عمده فروخته می شود. بسته به محل برداشت این سطح خاک، ممکن است حاوی ماسه یا مواد معدنی منطقه ای باشد. حتی پس از فرآوری ، سطح خاک بسیار متراکم و سنگین بوده و از نظر مواد مغذی برای رشد مناسب ریشه گیاهان جوان یا کوچک فاقد مواد مغذی است. از آنجا که خاک سطحی مستقیم برای باغ ها، گلدان ها یا ظروف بهترین گزینه نیست ، بسیاری از شرکت هایی که در محصولات باغبانی تخصص دارند ، مخلوطی از خاک و سایر مواد را برای اهداف خاص کاشت ایجاد می کنند. به همین دلیل ممکن است کیف هایی با عنوان “خاک باغ برای درختان و بوته ها” یا “خاک باغچه برای باغ های سبزیجات” پیدا کنید. این محصولات از خاک سطحی و مخلوطی از مواد و مواد مغذی دیگر تشکیل شده است که به گیاهان خاصی که برای آنها طراحی شده است کمک می کند تا در حد بالقوه خود رشد کنند. خاک های باغچه به دلیل داشتن لایه سطحی خاک هنوز سنگین و متراکم هستند ، بنابراین استفاده از خاک باغچه در ظروف یا گلدان توصیه نمی شود ، زیرا می تواند آب زیادی را در خود نگه دارد ، امکان تبادل اکسیژن مناسب را فراهم نمی کند و در نهایت گیاه ظرف را خفه می کند.

ویژگی های خاک باغچه سبزآفرین

خاک باغچه سبزآفرین حاوی کود ارگانیک ورمی کمپوست، پرلیت جهت جذب و نگهداری رطوبت، وود پیت الیاف گیاهی جهت ایجاد تخلخل و سبک سازی، شن حاوی خاک جهت فضا سازی، ماسه جهت جریان سازی ، پودر زغال و سایر مواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]