خاک کاکتوس

بهترین ترکیب خاک کاکتوس را بررسی می‌کنیم. خاک کاکتوس باید بیشتر شامل موادی مانند ورمی‌کمپوست، پالم پیت، پرلیت، شن، سنگ ریزه یا گرانیت خرد شده باشد تا به هوادهی خاک کمک کند. گیاهان کاکتوس داخلی باید در مخلوط خاک گلدان متفاوت از گیاهان خانگی معمولی رشد کنند زیرا به خاک سریع تخلیه نیاز دارند

چه نوع خاکی برای کاکتوس بهتر است؟

یکی از مهمترین کارهایی که برای دستیابی به نتایج بهتر باید انجام دهید یافتن بهترین خاک برای گیاه شماست. خاک خوب کاکتوس نیاز به سرعت تخلیه دارد در حالی که مقدار رطوبت مناسب را نگه می دارد تا در صورت نیاز گیاه را تغذیه کند. گیاهان کاکتوس با ظاهر پررنگ و گلهای پر رنگ، گیاهان داخلی و خارجی بسیار خوبی ایجاد می کنند. این گیاهان مناسب شرایط گرم و خشک هستند و مانند گیاهان دیگر به توجه زیادی نیاز ندارند. در حقیقت، پرورش گیاهان کاکتوس در خانه نسبتاً آسان است به شرطی که نور، آب و خاک گلدان کافی برای آنها فراهم کنید.

بنابراین، چه نوع خاکی برای کاکتوس مناسب است؟ به طور کلی، گیاهان کاکتوس در خاک متخلخل، سنگریزه ای یا ماسه ای رشد خوبی دارند که زهکشی عالی و هوادهی زیادی را فراهم می کند. این خاک فی نفسه خاص نیست، اما به نوعی با خاک معمولی متفاوت است. غنای مناسب باید مواد آلی زیادی نیز در خود داشته باشد تا هنگام تجزیه گیاه از مواد مغذی تأمین شود. عملکرد دیگر مواد آلی، نگه داشتن رطوبت برای اطمینان از خشک نشدن خاک بلافاصله پس از آبیاری است.

در این مقاله، برخی از ویژگی های بهترین ترکیب گلدان و نحوه رفتار گیاهان کاکتوس در انواع مختلف خاک را بررسی می کنیم. ما همچنین در مورد خطرات استفاده از خاک با زهکشی ضعیف و اینکه چگونه می توانید بهترین نتیجه را از کاکتوس خود ببرید بحث خواهیم کرد. برای کشف هر آنچه در مورد مخلوط گلدان کاکتوس می دانید ادامه مطلب را بخوانید.

بهترین ترکیب گلدان برای کاکتوس چیست؟

آبیاری یکی از مهمترین و پیچیده ترین جنبه های رشد گیاهان کاکتوس است. باید به خاطر داشته باشید که آب زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاه شما می شود در حالی که آب کم باعث ضعیف شدن گیاه می شود . هنگامی که به مهارت آبیاری صحیح گیاه خود تسلط پیدا کردید ، باید اطمینان حاصل کنید که مخلوط گلدان بهترین محیط را برای رشد گیاه شما فراهم می کند.

نوع مخلوط گلدان برای استفاده در تعیین مقدار آب در خاک بسیار کمک خواهد کرد. چه گیاهان خود را در خانه و چه در فضای باز ، در زمین یا ظروف پرورش دهید ، مهمترین عاملی که باید هنگام انتخاب مخلوط گلدان در نظر بگیرید ، توانایی تخلیه مناسب آن است.

به طور کلی ، شما باید اطمینان حاصل کنید که خاک به اندازه کافی متخلخل است بنابراین می تواند به خوبی تخلیه شود و کاملا خشک شود. به همین دلیل است که ما از رفتن به سمت شن و ماسه و خاک سنگریزه ای فشار می آوریم.

این واقعیت را بخاطر بسپارید که گیاهان کاکتوس با خاکی که ممکن است برای سایر گیاهان خانگی فقیر تلقی شود ، عملکرد خوبی دارند . مخلوط گلدان مناسب با امکان تعویض کارآمد آب و گردش هوا باعث رشد نسبتاً آسان ریشه می شود.

اکثر مارک های تجاری گلدان تجاری غنی از مواد معدنی و فقط چند عنصر آلی هستند. بنابراین ، باید خاک خود را پس از خرید بررسی کنید تا اطمینان حاصل کند که دارای عناصر آلی کافی است. مخلوط گلدان مناسب باید بین ۴۰-۵۰ elements عناصر آلی همراه با مواد معدنی داشته باشد.

نقش مواد آلی و غیر آلی در خاک کاکتوس

مواد غیر آلی نقش مهمی در خاک کاکتوس دارند. آنها خاک را متخلخل می کنند تا بتواند به خوبی تخلیه شود . آنها همچنین با اجازه دادن به هوا از طریق خاک جریان می یابند . متداول ترین مواد غیر آلی مورد استفاده در خاک کاکتوس ، پرلیت و پوکه است . این دو اغلب به جای هم استفاده می شوند ، اما از نظر خصوصیات با یکدیگر تفاوت دارند.

به عنوان مثال ، پوکه بیشتر طول می کشد و در مقایسه با پرلیت برتر است. از طرف دیگر ، پرلیت بسیار مقرون به صرفه تر و به طور گسترده در دسترس است ، و آن را به گزینه ای بسیار مناسب تر تبدیل می کند. از مواد دیگر مانند شن و شن و ماسه نیز در مخلوط گلدان کاکتوس استفاده می شود تا مقدار آبی را که خاک می تواند نگه دارد ، محدود کند.

مخلوط های آلی پایدارتر می شوند زیرا غنی از مواد مغذی هستند

خاک کاکتوس همچنین از مواد آلی به طور قابل توجهی سود می برد تا حجم کلی آبی را که خاک می تواند نگه دارد و توانایی جذب مواد مغذی اساسی را افزایش دهد. برخی از مواد آلی رایج که در خاک کاکتوس استفاده می شود شامل مالچ ، سیرک و پیت است.

تعریف خاک با زهکشی سریع

در طول بحث خود تاکنون ، ما بر اهمیت استفاده از خاک با زهکشی سریع برای رشد گیاهان کاکتوس تأکید کرده ایم. اما منظور ما از “تخلیه سریع” چیست؟

خوب ، هدف اصلی هر خاک کاکتوس باید این باشد که گیاه هنگام آبیاری و برای چند لحظه بعد آب را جذب کند . از آنجا ، خاک باید در اسرع وقت خشک شود.

با این کار ، ما سعی می کنیم از محیط بیابانی که این گیاهان رشد می کنند تقلید کنیم. به طور معمول ، وقتی باران در صحرا می بارد ، ریشه های کاکتوس در اسرع وقت آب را جمع می کنند ، زیرا دوش نور خشک می شود . این همان چیزی است که هنگام استفاده از خاک با تخلیه سریع به آن دست می یابید.

با این حال، تعریف دقیق برای “تخلیه سریع” وجود ندارد ، اما این یک قانون اساسی برای خشک شدن خاک در طی یک تا دو روز پس از آبیاری است.

ساده ترین راه برای آزمایش خشک شدن خاک این است که انگشت خود را حداقل یک اینچ درون خاک قرار دهید. اگر احساس خشکی و گرما می کند ، در حال خشک شدن است. با این حال ، اگر احساس خیلی خنک تری نسبت به هوای اطراف داشته باشد ، رطوبت دارد و این باعث نگرانی شما می شود.

مخلوط گلدان با زهکشی سریع و تخلیه ظرف

خوب است توجه داشته باشید که اگر گیاه شما در گلدان خوب تخلیه نباشد ، داشتن مخلوط گلدان با تخلیه سریع فایده ای ندارد . شما می توانید بهترین ترکیب گلدان را داشته باشید ، اما اگر آب جایی برای تخلیه نداشته باشد ، همچنان در ظرف می ماند و به گیاه شما آسیب می رساند.

همین مورد در مورد “لایه های زهکشی” اعمال می شود. از قرار دادن سنگ ریزه و سنگ در ته ظرف خودداری کنید ، زیرا فکر می کنید به زهکشی کمک می کنید . در واقع ، این مواد حفره های تخلیه را که باعث می شود آب در گلدان بماند ، مسدود می کنند.

در حالی که گیاه کاکتوس شما می تواند در ظرفی تنها با چند سوراخ زهکشی زنده بماند ، در صورت عدم وجود زهکشی ، نتایج ممکن است فاجعه بار باشد. بنابراین ، همیشه خوب است که به دنبال گلدان با سوراخ های زهکشی فراوان بروید تا گیاهان خود را خوشحال و سالم کنید.

اطمینان حاصل کنید که گلدان شما دارای سوراخ تخلیه است تا آب نشسته در پایین ظرف را از بین ببرد

آیا خاک های گلدان کاکتوس تجاری بهترین هستند؟

حقیقت این است که تعداد زیادی مخلوط گلدان تجاری از جمله مخلوط های سفارشی با کیفیت بالا که توسط مهد کودک های متخصص در کاکتوس ارائه می شوند ، موجود است.

برخی از این مخلوط ها بسیار خوب هستند و برای آماده سازی گیاهان دیگر نیازی به انجام کار دیگری نیست .

با این حال ، بیشتر خاکهای کاکتوس که در بخش باغبانی فروشگاه گیاهان محلی خود پیدا خواهید کرد ، ممکن است بهترین گزینه برای گیاهان کاکتوس گلدان داخلی نباشد . بیشتر آنها تمایل به داشتن حداقل مقدار مواد معدنی درشت دارند که بر تخلیه تأثیر می گذارد.

به خاطر داشته باشید که گیاه کاکتوس شما فقط در صورت داشتن نوع مناسب خاک که باعث تخلیه کارآمد آب می شود، شکوفا خواهد شد . اگر شما به دنبال این خاکهای گلدان تجاری هستید ، حتماً برای بهبود تخلخل و محتوای مواد معدنی خاک، مقداری پوکه یا مواد سنگریزه ای اضافه کنید.

در غیر اینصورت ، بهترین راه برای اطمینان از داشتن نوع مناسب مخلوط گلدان ساختن مخلوطی برای خودتان است.  

چگونه می توان خاک کاکتوس خوب ساخت؟ یک مرور کلی

همانطور که قبلا ذکر شد ، بهترین راه برای اطمینان از داشتن مخلوط گلدان مناسب ، ساختن خودتان است. روند کار ساده و کاملاً ساده است. به طور کلی ، اگر از خاک به عنوان پایه استفاده می کنید ، مخلوط خاک شما باید حداقل از ۱/۳ قسمت حجم ماسه درشت یا مواد سنگریزه ای تشکیل شود.

همچنین باید تقریباً ½ بخشی از مواد معدنی برای مخلوط کردن با مواد آلی داشته باشید. حتماً از مواد معدنی مختلف با اندازه ذرات مختلف برای گیاهان کاکتوس داخلی و خارجی استفاده کنید .

با دقت مرطوب کردن مقداری از آن و فشار دادن آن با دست می توانید به راحتی بافت مخلوط خاک خود را آزمایش کنید. اگر مخلوط خاک به هم چسبیده باشد ، باید مواد غیر آلی بیشتری اضافه کنید. یک مخلوط خوب باید هنگامی که آن را فشار دهید ، درشت احساس کرده و از بین برود.

ما فرآیند ساخت خاک خوب کاکتوس را به طور مفصل در مقالات دیگری ارائه خواهیم داد. بنابراین، با ما همراه باشید.

بهترین راه برای اطمینان از داشتن نوع مناسب مخلوط گلدان ساختن مخلوط گلدان برای خودتان است

آیا گیاهان کاکتوس برای رشد به خاک نیاز دارند؟ آیا آنها می توانند بدون خاک زنده بمانند؟

شاید از خود بپرسید که آیا کاکتوس شما می تواند بدون خاک زنده بماند. خوب ، حقیقت این است که همه گیاهان ، از جمله کاکتوس ، برای زنده ماندن و رشد به مقداری محیط رشد احتیاج دارند . شما ممکن است شاهد تركیبات كاكتوس در تراریوم های كوچك با شن یا شن و ماسه باشید و تعجب كنید كه آیا می توانید گیاهان خود را به همان روش رشد دهید؟

پاسخ ساده این است: بله. شما می توانید گیاهان خود را از این طریق رشد دهید زیرا طبیعت مقاوم آنها باعث می شود تا در چنین شرایطی برای مدت نسبتاً طولانی زنده بمانند. با این حال ، با گذشت زمان ، ریشه این گیاهان شروع به کشیده شدن می کند و بدنبال محیط مناسب تری برای رشد می گردند .

در بیشتر موارد ، گیاهان کاکتوس کاشته شده در ماسه ، چوب های خیز یا خزه در نهایت از ظرف رشد خواهند کرد. در لحظه ای که علائم رشد گیاه را بیش از حد در ظرف مشاهده کردید ، آن را به دقت در یک ظرف بزرگتر با مخلوط گلدان مناسب دوباره گلدان کنید.

در غیر این صورت ، اگر کاری انجام ندهید ، پیشرفت نمی کند و در نهایت می میرد. شما می توانید چنین تنظیماتی را به عنوان استفاده کوتاه مدت و نه استراتژی های بلند مدت در نظر بگیرید.

خلاصه

گیاهان کاکتوس رشد و مراقبت از آنها بسیار آسان است. یکی از مهمترین کارهایی که برای دستیابی به نتایج بهتر باید انجام دهید یافتن بهترین خاک برای گیاه شماست. خاک خوب کاکتوس نیاز به سرعت تخلیه دارد در حالی که مقدار رطوبت مناسب را نگه می دارد تا در صورت نیاز گیاه را تغذیه کند.


ما امیدواریم که شما در مورد خاک کاکتوس چند نکته آموخته باشید که گیاه شما را برای موفقیت بزرگ ایجاد می کند ،

چه نوع خاکی برای کاکتوس مناسب است؟

خاک ماسه ای
بنابراین ، چه نوع خاکی برای کاکتوس مناسب است؟ به طور کلی ، گیاهان کاکتوس در خاک متخلخل ، سنگریزه ای یا ماسه ای به خوبی رشد می کنند که زهکشی عالی و هوادهی زیادی را فراهم می کند.

بهترین خاک برای کاکتوس و ساکالنت چیست؟

برای تهیه بهترین خاک گلدان برای گیاهان گلدان ، از مخلوط اولیه کاکتوس و خاک ساکولنت یا حتی مخلوط بنفشه آفریقایی که در بیشتر مراکز باغ موجود است ، شروع کنید. سپس برخی از مواد اضافی را اضافه کنید تا ماده ای پیدا کنید که آبیاری را آسان تر می کند ، زهکشی را بهبود می بخشد و مدت زیادی را بدون فشردگی نگه دارید.

بهترین خاک برای ساکالنت ها چیست؟

ساکولنت ها به خاک تخلیه خوب نیاز دارند. هنگام کاشت در باغ ، اطمینان حاصل کنید که منطقه به خوبی زهکشی می شود و در جای کم و مرطوب نیست. برای کاشت کانتینر ، می توانید خاک کاکتوس را خریداری کنید و یا ماسه ، شن یا سنگ های آتشفشانی را در خاک گلدان خود قرار دهید تا زهکشی بهتر انجام شود .

آیا می توانم از خاک نرمال برای کاکتوس استفاده کنم؟

آیا می توانم از خاک گلدان منظم برای کاکتوس استفاده کنم؟ بله ، شما می توانید از خاک گلدان منظم یا خاک بنفشه آفریقایی برای گیاهان کاکتوس خود استفاده کنید . اما دوباره ، اینها را به تنهایی استفاده نکنید ، زیرا مواد آلی بسیار زیادی در بدن نگهدارنده رطوبت هستند و ممکن است حاوی مواد افزودنی کودی باشند که برای کاکتوس های کند رشد رشد نمی کنند

آیا می توانید از خاک نرمال برای کاکتوس استفاده کنید؟

آیا می توانم از خاک گلدان منظم برای کاکتوس استفاده کنم؟ بله ، شما می توانید از خاک گلدان منظم یا خاک بنفشه آفریقایی برای گیاهان کاکتوس خود استفاده کنید . اما دوباره ، اینها را به تنهایی استفاده نکنید ، زیرا مواد آلی بسیار زیادی در بدن نگهدارنده رطوبت هستند و ممکن است حاوی مواد افزودنی کودی باشند که برای کاکتوس های کند رشد رشد نمی کنند

چگونه خاک را برای کاکتوس آماده می کنید؟

در اکثر مناطق دیگر و در فضای داخلی خانه ، گیاهان با یک قسمت شن و ماسه شسته ، یک قسمت خاک و یک قسمت اصلاح چربی مانند سنگریزه یا حتی خرده های گلدان خوب هستند. ترکیبی کاملاً متفاوت پنج قسمت خاک گلدان ، دو قسمت پوکه و یک قسمت هسته را برای مخلوطی که به طور مساوی خشک می شوند ، ترکیب می کند

بهترین خاک برای کاکتوس و ساکالنت چیست؟

برای تهیه بهترین خاک گلدان برای گیاهان گلدان ، از مخلوط اولیه کاکتوس و خاک ساکولنت یا حتی مخلوط بنفشه آفریقایی که در بیشتر مراکز باغ موجود است ، شروع کنید. سپس برخی از مواد اضافی را اضافه کنید تا ماده ای پیدا کنید که آبیاری را آسان تر می کند ، زهکشی را بهبود می بخشد و مدت زیادی را بدون فشردگی نگه دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
Telegram
instagram
ایمیل
فرم تماس

    ]